همدان- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ بین استانداری همدان، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان به منظور حمایت های عملی از توسعه صنایع پیشرفته امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه که روز یکشنبه در محل استانداری همدان امضا شد، در راستای تحقق اهداف مقرر در سند چشم انداز، سیاست های کلی علم و فناوری، رونق تولید، تقویت اقتصاد دانش بنیان، توسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری های جدید است و از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته نیز حمایت جدی خواهد کرد.

مشارکت در شناخت اولویت‌های حمایتی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه‌های مناسب صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع پیشرفته کشور و مرتبط با حوزه نیازها و فعالیت‌های صندوق و نیز همکاری با هدف تبدیل ایده‌های فناوری و کارآفرینی به محصول یا خدمت، تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، رشد سریع بنگاه‌های نوپا و فناور مورد حمایت مراکز علمی در زمینه صنایع پیشرفته طبق سیاست‌گذاری مشترک از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های فعال به ویژه با موضوع گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید، آموزش‌های تخصصی، کسب بازارهای جدید و بازارهای خارجی از طریق شرکت در نمایشگاه‌ و همایش‌های خارجی و همکاری در زمینه انتقال فناوری، ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تعاملات بین‌المللی از سوی بنگاه‌های فعال بخش خصوصی از دیگر موارد حایز اهمیت در این تفاهم نامه ذکر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز در این نشست گفت: ۳۴ شرکت دانش بنیان و ۴۱ شرکت فناور در همدان و ۱۳ شرکت نیز در زمینه تحقیق و توسعه امسال مجوز دریافت کردند.

احمد شانیان افزود: همدان دارای شهرک شرکت های هایتک (پیشرفته) است که در کشور کم نظیر است.

وی یادآور شد: برای ساخت شهرک های، هایتک زمین و تسهیلات لازم به شرکت های دانش بنیان و فناور ارائه می شود و با هماهنگی با دستگاههای اجرایی استان، زمینه حضور آنها در این شهرک فراهم شده است.

رئیس سازمان صمت همدان ادامه داد: زمینه توانمند سازی شرکت های تولیدی در همدان از طریق همکاری آنها با دانشگاهها و پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات شرکت های تولیدی در همدان توسط واحدهای دانش بنیان استان برطرف شده است.

لازم به ذکر است با حضور مدیرعامل صندوق صنایع پیشرفته کشور کارگزاری صندوق نیز در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افتتاح شد.