تهران-ایرنا- مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز (یکشنبه) درباره وضعیت بهداشتی در غزه هشدار داد و گفت: این وضعیت شرایط مساعد را برای گسترش بیماری های مرگبار ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: تدروس آدهانوم در نشست اضطراری هیات اجرایی این سازمان اظهار داشت که تاثیر درگیری رژیم صهیونیستی و حماس بر بخش بهداشتی غزه «فاجعه بار» بوده است.

وی در جمع ۳۴ عضو این هیات گفت: در مجموع نیازهای بهداشتی در این منطقه افزایش قابل توجهی داشته و ظرفیت نظام بهداشتی به یک سوم قبل کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی پیشتر نیز بارها درباره وخامت اوضاع در غزه با تشدید بمباران‌های رژیم صهیونیستی در جنوب این باریکه در اطراف شهرهای خان یونس و رفح هشدار داده است.

ریچارد پیپرکور نماینده سازمان جهانی بهداشت در غزه پیشتر با بیان اینکه «رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه بسیار کم است»، اظهار داشت: از آنجاییکه افراد زیادی برای فرار از بمباران به سمت جنوب [غزه] می‌روند، سازمان جهانی بهداشت به شدت نگران آسیب‌پذیری سیستم بهداشتی در محدوده تحت محاصره [رژیم صهیونیستی] مملو از جمعیت است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در ۱۵ مهر ماه عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و در حال بمباران منطقه است.