اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در لایحه بودجه سال آینده ارقام بودجه واقعی و به صورت شفاف بیان شده و در کنار اصلاح ساختار بودجه، بر اجرای جامع مدیریت مالی دولت و توجه به عدالت در تخصیص منابع تاکید شده است.

داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ۲ سال اخیر رشد اقتصادی کشور به بیش از هفت درصد رسیده و به همین تناسب در این استان نیز رشد اقتصادی مطلوب و در حال ارتقا است.

وی افزود: وابستگی بودجه کشور در دولت سیزدهم به نفت سال به سال در حال کاهش است و سایر منابع درامدینظیر مالیات و استفاده از داراییهای دولت مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اضافه کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳ اولین لایحه در چهارچوب برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور است و در یک برش ۲۰ درصدی باید بخشی از این برنامه در قالب بودجه سالانه اجرایی و عملیاتی شود.

وی گفت: منابع عمومی دولت در لایحه بودجه سال آینده نسبت به بودجه سال جاری ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد که این خود حکایت از انضباط مالی دولت و کاهش منابع هزینه‌ای است.

شایقی ادامه داد: در سطح کشور با رعایت انضباط مالی و توجه به کنترل تورم، افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان ۱۸ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده و در کنار آن سعی بر این است تا منابع بیشتری به طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا زمینه رشد اقتصادی را در کنار ایجاد فرصت‌های اشتغال فراهم کند که بر همین اساس روند رو به رشدی را در نظام اقتصادی کشور شاهد خواهیم بود.

شایقی یادآور شد: در لایحه بودجه سال آینده ارقام بودجه واقعی و به صورت شفاف بیان شده و در کنار اصلاح ساختار بودجه، بر اجرای جامع مدیریت مالی دولت و توجه به عدالت در تخصیص منابع تاکید شده است.

شایقی بیان کرد: علاوه بر پیش بینی رشد اقتصادی مناسب، ساز و کار تشویقی برای مولدسازی دارایی‌ها در سطوح ملی و استانی نیز پیش‌بینی شده که ما در استان اردبیل تلاش خواهیم کرد از این ابزار و ساز و کار در توسعه و تحول استان استفاده کنیم.

وی در ادامه تقویت رشد اقتصادی و ارتقای عدالت را در کنار انضباط مالی از دیگر رویکردهای لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور عنوان کرد و گفت: با کاهش نرخ بیکاری در سطح ملی و استان‌ها سعی بر این است تا در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری استان اردبیل نیز شاهد رونق کسب و کار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم در کنار رفع فقر و تحقق توزیع عادلانه امکانات، در استان اردبیل نیز شرایطی فراهم شود تا بر اساس سند توسعه و تحول رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان محقق شود.