اراک ایرنا - استاندار مرکزی از برگزاری برنامه فرهنگی بر آستان آفتاب در شهر خمین و همزمان در چند شهر دیگر استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» شامگاه یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی افزود: رویداد فرهنگی مهمی در زادگاه حضرت امام در خمین با عنوان (بر آستان آفتاب) پیش رو است که در بیت تاریخی حضرت امام در شهر خمین، برگزار می‌شود.
استاندار مرکزی گفت: در طول سال گذشته در بیشتر شهرهای استان مرکزی، هفته فرهنگی برگزار شده و در برخی روستاها مانند جیریا و هزاوه هم هفته فرهنگی برگزار شد اما هفته فرهنگی در خمین به لحاظ جایگاه اجتماعی و سیاسی امام، منحصر به فرد است.
مخلص‌الائمه افزود: با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که در هفته فرهنگی خمین، سال گذشته عملیاتی شد همه شهر و بخش‌های مختلف درگیر برنامه فرهنگی شدند.
وی بیان کرد: امسال نیز قرار است هفته فرهنگی خمین با بهره‌گیری از تجربه سال گذشته به نحو قابل قبول‌تری برگزار شود و آسیب شناسی برنامه‌های گذشته انجام شده تا برنامه‌هایی که موفق نبودند اجرا نشود و برنامه‌های، موفق، بیشتر مورد اهتمام قرار گیرند.
استاندار مرکزی گفت: در صورت امکان، چند شهر دیگر مانند اراک در برنامه هفته فرهنگی خمین گنجانده خواهد شد و مهمانان خارجی نیز در مرکز استان اسکان داده می شوند.
فرماندار خمین هم در این نشست گفت: هفته فرهنگی خمین سال گذشته از ۲۳ تا ۳۰دی با عنوان بر استان آفتاب برای اولین بار برگزار شد.
«حمید کمانکش» افزود: امسال هم دومین سال هفته فرهنگی خمین با اجرای برنامه‌های قوی و پربار در دستور کار است.
وی به بخشی از برنامه‌های هفته فرهنگی خمین اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته ویژه برنامه‌هایی مانند کارگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، پخش فیلم، خدمات سیار، اجرای نمایش، خدمات درمانی، بهداشتی و پزشکی با حضور ۴۰ نفر متخصص، دریافت ۲ هزار خدمت درمانی و بهره مندی چهار هزار نفر از پخش فیلم برگزار شد.
فرماندار خمین گفت: افتتاح نگارخانه با اعتبار پنج هزار میلیون ریال و ایجاد گذر فرهنگ و هنر با ۱۰ میلیارد ریال در هفته فرهنگی خمین برای شهر ماندگار شد.
وی بیان کرد: نشست آسیب شناسی هفته فرهنگی خمین سال گذشته با کمک ۲۰۰ نفر از کارشناسان برگزار و نقطه نظرات آنان احصا شد.
فرماندار خمین گفت: دومین هفته فرهنگی خمین در ۱۲ تا ۱۸ دی پیش‌بینی شده که مصادف با ۱۳ دی ولادت حضرت امام خمینی (ره) و حضرت فاطمه زهرا (س) است.
کمانکش افزود: همچنین روز سیزدهم مصادف با روز شهادت سردار سلیمانی است که هفته مقاومت هم به آن پرداخته می‌شود.