تهران- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را از اولویت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: در حوزه علوم انسانی و هنر، کار نکرده زیاد داریم و باید به آن‌ها اولویت دهیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، حسن مسلمی نائینی روز دوشنبه با حضور در جمع مدیران پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های این پارک قرار گرفت.

وی این پارک را یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بزرگ جهاددانشگاهی دانست و افزود: هنر و علوم انسانی امروزه جزو اولویت‌های اساسی کشور است و ما در جهاددانشگاهی نیز باید از آن حمایت کنیم.

مسلمی نائینی ادامه داد: خوشبختانه حوزه‌های فنی و مهندسی و پزشکی در کشور خیلی پیشرفت کرده اند و مشکل چندانی در مورد آنها نداریم؛ اما در حوزه علوم انسانی و فرهنگی، کار نکرده زیاد داریم و باید به آن‌ها بپردازیم.

رییس جهادد انشگاهی با تشریح ابعاد مختلف شخصیت فقید، دکتر کاظمی آشتیانی که همواره در کنار کارهای فنی و تخصصی، به مباحث اخلاقی و فرهنگی هم توجه می‌کرد، اظهار داشت: مباحث فرهنگی و فناوری‌های نرم جزو اولویت‌های کاری دوره جدید مدیریتی جهاددانشگاهی قرار دارد.

وی گفت: امسال چهار عنوان طرح فناورانه جدید به حوزه علوم انسانی اختصاص داده شده و همچنین تدوین طرح تحول جهاد دانشگاهی به پژوهشکده علوم انسانی این نهاد سپرده شده است.

مسلمی‌نائینی با اشاره به محدودیت‌های بودجه ای در سطح کشور، گفت : یکی از کارهای مهم امروز استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای اهداف و برنامه‌های جهاددانشگاهی است. دارایی‌های علمی‌و فضاهای فیزیکی فوق العاده ای در سطح جهاد دانشگاهی داریم و باید آنها را قابل استفاده کنیم و در راستای نیازها و برنامه‌های امروز مورد بهره‌برداری قرار دهیم.



فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی مزیت امروز جهاددانشگاهی

پیش از سخنان رییس جهاددانشگاهی رییس و معاونان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به بیان دیدگاه و ارایه نظرات خود پرداختند.

محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در عرصه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، امروز جزو مزیت‌های اصلی این نهاد به شمار می‌رود و لازم است به طور ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، برگزاری رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی و دومین دوره جشنواره طراحی طلا و جواهر را از برنامه‌های جاری پارک اعلام و گفت: راه اندازی دهکده فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به طور جدی در حال پی گیری است.

در ادامه این نشست معاونان و مدیران پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.