شهرکرد- ایرنا- برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ۳۵ بقعه متبرکه، راهیابی مستندسازان به بخش مسابقه جشنواره سینماحقیقت و آسمانی شدن مادر شهید جمشید شکوهی از جمله اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه ۲۰ آذر است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بیش از ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سراسر کشور از ۲۳ لغایت ۲۷ آذرماه در بقاع متبرکه استان با حضور شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فضاسازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه، پخش مداحی و فیلم‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) از سیستم‌های صوتی بقاع متبرکه، هماهنگی با سخنرانان و هیات‌های مذهبی شاخص و برپایی موکب‌های پذیرایی از جمله اقدامات بقاع متبرکه در ایام فاطمیه دوم است.

مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی در استان پایه‌گذاری شده است و در این ایام نیز غرفه‌های ویژه جهت مشارکت مردم استان در بقاع متبرکه و مصلی های نماز جمعه برپا خواهد شد.

راهیابی آثار مستندسازان استان به بخش جشنواره سینما حقیقت

۲ فیلم مستند کوتاه ساخته هنرمندان چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» راه یافت.

با پایان کار مشاوران دبیر هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» و قطعی شدن آثار راه‌یافته به بخش‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و جایزه شهید آوینی، فهرست این آثار شامگاه یکشنبه اعلام شد که در این میان نام ۲ اثر از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری نیز دیده می‌شود.

.مستند کوتاه «کُر کوهستان» به کارگردانی امیرحسین اسیوند چم‌عالی و «ارجنا» به کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی نام آثاری است که به عنوان نمایندگان چهارمحال و بختیاری در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت به نمایش در می‌آیند.

در ۲ دوره قبلی این جشنواره، آرمان قلی‌پور و جعفر نجفی از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری توانستند صاحب عناوین بهترین مستند کوتاه مسابقه بین‌الملل و بهترین فیلم بلند جشنواره‌های شانزدهم و پانزدهم شوند.

مادر شهید جمشید شکوهی آسمانی شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، حاجیه خانم گوهر سمیع قهفرخی مادر جانباز شهید "جمشید شکوهی قهفرخی"دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید جمشید شکوهی در سال ۱۳۴۲ در فرخشهر متولد شد و در سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی سومار به درجه جانبازی نائل آمد وی جانباز ۷۰ درصد و قطع نخاعی دوران دفاع مقدس بود که پس از سال‌ها صبوری، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ به قافله یاران شهید خود پیوست.