ساری - ایرنا- فرمانده سپاه کربلا مازندران از شکل گیری حدود یکهزار محله مهدوی استان خبر داد و گفت: پس از گفتمان سازی و انتخاب اعضای هیات اندیشه ورز، نظام مسایل حدود ۵۰۰ محله مهدوی مازندران شناسایی و احصا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سیاوش مسلمی روز دوشنبه در نشست خبری با اظهار این که از ۲ سال گذشته طرح محلات اسلامی در مازندران شروع شده است، افزود: این طرح مبتنی بر گام دوم انقلاب اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: این طرح در مازندران با توجه به صبغه دیار علویان به عنوان محلات مهدوی نامگذاری شد و تا کنون حدود یکهزار محله شناسایی شده است.

سردار مسلمی با توضیح این که نظام مسایل ۵۰۰ روستا در بخش های آسیب های اجتماعی، کم و کاستی های خدمات عمومی به ویژه آب، برق، گاز، طرح هادی و تجهیزات و امکانات رفاهی عمومی شناسایی شده است، بیان داشت: در این مدت تمامی مسایل ۱۳۰ محله مهدوی مازندران نیز تمام و کمال حل و فصل شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد:همچنین در این طرح ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و نخبگان علمی، تربیتی و فناوری این محلات نیز شناخته و برنامه عملی و حمایتی تعریف می شود.

وی با بیان این که نظام مسایل ۴۵۵ محله مهدوی مازندران نیز در مرحله حل مسایل است و مابقی در مرحله تکمیل گفتمان سازی قرار دارند، گفت: گفتمان سازی برای همراهی شدن و مشارکت بین دهیار، فرمانده پایگاه بسیج، امام جماعت و هیات امنای مساجد است.

وی با تاکید بر این که گفتمان سازی در محلات مهدوی بدون هرگونه مسایل و گرایش های سیاسی است، اظهار داشت: تا کنون هشت هزار نفر به عنوان اعضای هیات اندیش ورز در حدود یکهزار محله مهدوی استان همکاری دارند.

سردار مسلمی با بیان این که بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر حضور کم رنگ جوانان و نوجوانان در مساجد، اقبال خانواده ها به حضور جوانان در مساجد کاهش یافته است، ادامه داد: در طرح محله مهدوی چهار قرارگاه فضای مجازی، تعلیم و تربیت کانون تربیت محله، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی علمی و فناوری، قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی دفاعی و امنیتی شکل می گیرد.

وی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در محلات مهدوی نظام و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را مورد بررسی قرار می دهد، خاطر نشان کرد: این طرح بدون دخالت در طرح های دستگاه های دولتی و موازی کاری با گفتمان سازی و از طریق آموزش و الگو سازی، به همه مسایل مردم محله توجه ویژه کرده و با مشارکت مردم منطقه در صدد برآورده کردن نیازمندی ها آنان حرکت عملی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان نشست، خبرنگاران از دستاوردها و اقدامات عملی ۱۳۰ محله مهدوی مازندران در قالب نمایشگاه قرارگاه فضای مجازی، تعلیم و تربیت کانون تربیت محله، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی علمی و فناوری، قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و قرارگاه اقتصاد مقاومتی دفاعی و امنیتی بازدید کردند.