به گزارش ایرنا از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران و عقد تفاهم نامه اظهار داشت: همواره حل مسئله در مرز دانش برای دستگاههای عمرانی، مورد توجه بوده و به همین جهت تاکنون حدود ۱۰۰ هزار ساختمان آموزشی و پرورشی توسط دولت ساخته و به دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم هدیه شده است.
وی با بیان اینکه معماری مدرسه، معلم سوم دانش آموزان است، تصریح کرد: در ساخت بناهای آموزشی و پرورشی باید بر روی کیفیت تمرکز کنیم و این امر با همکاری و تعامل مفید و سازنده با دانشگاه هایی همچون دانشگاه علم و صنعت محقق خواهد شد.
اگر در ۲۰ درصد از پشت بامهای مدارس صفحه های سلول خورشیدی نصب شود، میتوان معادل با سد کارون ۳ برق تولید کردرئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت تعامل میان سازمان نوسازی و دانشگاه علم و صنعت، بیان کرد: در خصوص تامین برق و انرژی مدارس از طرح ها و رویکردهای جدید دانشجویان و نخبگان استقبال میکنیم.
خان محمدی با بیان اینکه اگر در ۲۰ درصد از پشت بامهای مدارس صفحه های سلول خورشیدی نصب شود، میتوان معادل با سد کارون ۳ برق تولید کرد، افزود: برای تولید سلول های خورشیدی باید وابستگی خود را به دلار قطع کنیم و این امر تنها با به میدان آمدن مهندسین نخبه و خلاق همراه با روحیه جهادی محقق میشود.
وی با بیان اینکه ایران قوی و علم و صنعت قوی به دانشجو و پژوهشگر قوی نیاز دارد، یادآور شد: این ورودیها فارغ التحصیلان آموزش و پرورش هستند. در نتیجه با توجه ویژه به موضوع آموزش و پرورش و مخصوصا مقطع ابتدایی، جهشها و پیشرفت های علمی بالاتری در دهههای آینده رقم خواهد خورد.
خان محمدی با اشاره به دفاع و حمایت از پایان نامهها و طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی میدانی و ماموریت محور مرتبط با سازمان نوسازی مدارس کشور، خاطر عنوان کرد: ساخت ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی و پرورشی تصویب شده است که آمادگی داریم در تعامل با دانشگاهیان برای طراحی، معماری و اجرا از ظرفیت دانشجویان دانشگاه علم وصنعت استفاده کنیم.
در پایان این نشست تفاهم نامه ای میان دانشگاه علم و صنعت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امضاء و منعقد شد تا در این راستا با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در جهت کیفی سازی و صنعتی سازی مدارس جدید، تعاملات میدانی بیشتری شکل گیرد.