قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه قزوین گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته در حوزه انضباط و کاهش سوانح جاده‌ای، قزوین دومین استان برتر کشور در حوزه ترافیکی ارزیابی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ فرهاد ذاکری منش روز سه شنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سازمان‌های امدادی و ترافیکی استان قزوین ضمن بیان این مطلب افزود: قزوین با وجود افزایش ۴.۶ دهم تردد در طول آزادراهی طی ۹ ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری رزمایش طرح زمستانی وحدت و هماهنگی و رفع نواقص سال های گذشته در راستای امنیت در سطح جاده ها است که سه ما به طول خواهد انجامید و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

سرهنگ ذاکری منش به ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های موجود در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طبیعی است که طی سه ماه آینده در گردنه های استان از جمله آوج، کوهین و سایر راه های ارتباطی با اتفاقات جوی روبرو خواهیم بود و همه باید با آمادگی کامل به استقبال زمستان برویم.

این مسوول به بحث کولاک در بخشی از مناطق استان از جمله کهک و راه بندان در مسیرهای مرتفع رودبار الموت شرقی، غربی و شهرستان آوج اشاره کرد و گفت: تمامی پاسگاه‌های پلیس راه استان به خودروهای کمک دار مجهز شده‌اند تا در مواقع لازم وارد عمل شوند و با توجه به افزایش نیروی انسانی قول خواهیم داد در تمامی محورها در انضباط ترافیکی نقش آفرینی مناسبی داشته باشیم.

رییس پلیس راه استان قزوین ضمن همکاری بخشی از جمله دهیاران و بخشداران، خطاب به رانندگان خاطرنشان کرد: با توجه به پایین آمدن سطح ایمنی راه در فصل زمستانی انتظار داریم رانندگان به تذکرات پلیس توجه کرده و ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری در وضعیت جوی نامناسب، همواره با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی قبل از سفر اقدام به رفع معایب فنی خودرو خود باشند.

همه باید یک مدیر بحران در میدان باشیم

سرهنگ داوود عبدالمالکی، جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: قزوین یکی از کریدورهای مهم و حساس ترافیکی کشور محسوب می‌شود و دارای پستی و بلندی و راه‌های ناهمواری است که انتظار داریم دستگاه های متولی با همدلی، هماهنگی و همپوشانی به کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای مبادرت کنند.

وی بر آمادگی همیشگی و روحیه آفندی پلیس در طول سال تاکید کرد و گفت: همه باید مدیر بحران باشیم و همیشه به شکل آفندی در صحنه حضور داشته باشیم تا حوادث و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

سرهنگ عبدالمالکی، آمار حوادث و تلفات جاده‌ای کشور را نسبت به نرم جهانی بالا ارزیابی کرد و لازمه پیشگیری از این موضوع را همت جمعی دستگاه های اجرایی دانست.

در پایان این رزمایش خودروهای پلیسی و امدادی و اورژانسی، آتش نشانی با عبور از مقابل جایگاه به مناطق مختلف جاده ای استان اعزام شدند.