یاسوج-ایرنا- اگرچه برای اغلب شهرها و استان های کشور جاده سلامت پیش بینی شده است اما موقعیت شهر یاسوج در دامنه کوه و گذر کردن مسیر جاده سلامت این شهر از کنار آبشار یاسوج و پیمودن ۲ کیلومتر و ۶۰۰ متر از لابه لای درختان بلوط تا بالای کوه "دوگوش" منظره زیبای چشم نوازی وپرطراوتی را طی می کنیم.

ابتدای جاده سلامت یاسوج از میدان کوهنورد یاسوج (مابین سی متری ساداعت و سی متری شهدای محمودآباد) آغاز و پایان آن به فاصله ۲ کیلومتر و ۶۰۰ متر قله "دوگوش" بام شهر یاسوج واقع شده است.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این جاده تندرسی که با هدف نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت شهروندان و با گرفتن مجوز این مسیر ۵ کیلیومتری رفت و برگشت از منابع طبیعی، شهرداری و شورای ترافیک با نصب تابلوهای راهنمایی در این هفته بهره برداری شد.

"زریر حسین‌زاده" روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، اظهار کرد: این مسیر از قبل پاکوب شده بود و رول کوبی و ایمن سازی شدکه با حضور کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیستی درخت های این مسیر برای حفظ و حراست مشخص و شمارش شدند.

حسین زاده گفت: تابلوی بزرگی در فلکه کوهنورد یاسوج ابتدای این جاده تندرسی جانمایی شد که اطلاعات دقیق این مسیر به ۲ زبان درج شده است، همین طور تا مقصد قله "دوگوش"، ۲ تابلوی دیگری جاسازی شد که تابلوی دیگری در بالای قله و دیگر جاه های پیش بینی شده در آینده نزدیک انجام می شود.

وی اضافه کرد: ۲ تا ایستگاه تا قبل از قله پیش بینی شد که علاوه بر جانمایی تابلو حاوی اطلاعات مسیر، نشانه های هشدار دهنده محیط زیستی و سطل زباله در این مسیر پیش بینی شد که شهروندان با اطلاع دقیق به کوه پیمایی خود ادامه دهند.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی، هزینه های تامین ۶ تابلو، علایم هشدار دهنده، سطل زباله و ایمن سازی این مسیر را ۶۰ میلیون تومان برشمرد که توسط بخش خصوصی همانند بانک رفا، مجتمع رفاهی باقری و گروه کوهنوری مهرگان تامین شد.

حسین زاده اظهار امیدواری کرد: این مسیر ظرفیت خوبی برای گردشگری است و امیدواریم در آینده با همکاری خیران و بخش خصوصی، ابتدای این جاده تندرسی از فلکه کوهنورد تا ابتدای جنگل که ۲۰۰ متر است سنگ فرش شود و در طی این مسیر برای رفاه شهروندان سرویس بهداشتی احداث کنیم.

وی بادعوت از همه خانواده ها برای ورزش کوهنوری تاکید کرد: این مسیر جاده تندرسی دارای ایمنی بالا و دسترسی آن به شهر نسبت به دیگر مسیر ها نزدیک است که هیات کوهنوری استان از شهروندان برای راهنمایی های لازم و آموزش رایگان آماده استقبال از کلیه شهروندان است.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی یادآور شد: هم اکنون ۲۴ باشگاه رسمی کوهنوردی و سنگنوردی در یاسوج و مجموعا در کل استان ۳۵ باشگاه کوهنوردی فعالیت دارندکه از ۹۵۰ کوهنورد سازمان یافته در استان ۵۵۰ آقا و مابقی خانم هستند.