اصفهان - ایرنا – طرح زمستانه پلیس راه و راهور اصفهان با حضور بیش از یکهزار و ۸۰۰ نیروی عملیاتی روز سه‌شنبه در سطح جاده‌های استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در مراسم نمادینی که به این منظور در ستاد فرماندهی اصفهان برگزار شد، افزود: حوزه ترافیک و شُدآمدی (تردد) نمونه عینی اتحاد، انسجام، هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی بین پلیس، مردم و دستگاه‌های مسوول است.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر افزود: این تعامل و همراهی سبب کاهش چهار درصدی کلی تصادفات و کاهش یک درصدی تصادفات فوتی در هشت ماه سالجاری شده است.

وی با بیان اینکه تصادفات رانندگی منجر به فوت، جرح و معلولیت باعث کاهش بهره‌وری، سوگواری، بروز مشکلات اجتماعی، روانی و همچنین تخریب گسترده اموال مردم می‌شود، بر لزوم برنامه ریزی مناسب در حوزه حمل و نقل بمنظور افزایش سطوح ایمنی و کاهش آسیب های ناشی از حوادث رانندگی تاکید کرد.

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اهمیت و تاثیر اجرای طرح زمستانه پلیس در سطح جاده‌ها گفت: در قالب این طرح بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر نیروی عملیاتی شامل پلیس، واحدهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان و همچنین یکهزار و ۱۰۰ نیروی داوطلب هلال احمر در قالب ۵۸۸ تیم و واحد گشت شامل محسوس و نامحسوس در محورهای مشخص مستقر می‌شوند.

وی، اجرای مقررات و اعمال قانون بصورت کیفی و اثربخش، انجام مهندسی ترافیک و توجه به رفع نواقص با احصاء نقاط حادثه‌خیز و ارتقای زیرساخت‌ها و توسعه ظرفیت‌های هوشمند و ارتقای فرهنگ ترافیک با توسعه آموزش همگانی و آگاهی‌بخشی به جامعه و اعمال نظارت میدانی همه‌جانبه از سوی مسوولان دستگاه‌های عضو را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: بنا داریم شرایطی فراهم کنیم که در حوزه ترافیک کوچکترین آسیبی به شهروندان وارد نشود و شاهد کاهش تصادفات و افزایش ایمنی سفرها تا پایان سال باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان جانشین مدیریت بحران برای تهران و مُعین ۹ استان اطراف شناخته می‌شود و در حالی که سال گذشته برای برفروبی محورهای خود مشکل داشت با این وجود بیش از ۳۰۰ تیم از اداره راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، ارتش، سپاه و فراجا برای امدادرسانی به سیل زدگان استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان، یزد، فارس، کرمان و جاهای مختلف اعزام شدند و همیشه اصفهان پشتیبان استان های دیگر بوده است.

منصور شیشه‌ فروش با اشاره به فرسوده شدن ماشین‌های راه‌سازی و برفروبی استان گفت: سال گذشته انباشت برف در گردنه‌های شهرستان فریدونشهر و سمیرم به بیش از ۱۰ متر رسید بگونه ای که حتی در خرداد هم این گردنه‌ها پوشیده از برف بود و این شرایط می‌طلبد که دولت نگاه ویژه‌ای در زمینه تامین ماشین آلات و نیازهای این استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر یکهزار و۸۰۰ نفر نیرویی که در طرح زمستانه استان فعالیت دارند، ۸۰۰ دهیاری، ۱۱۴ شهرداری و آتش نشانی‌، ۲۰۰ پایگاه اورژانس در اصفهان، کاشان، ۴۵ پایگاه هلال احمر، ۶۳ راهدارخانه ثابت و سیار، ۵۸ مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ها، عوامل شرکت نفت، امداد خودرو، هواشناسی و شرکت های گاز، برق، صمت و شهرک‌ها حضور فعال دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در مجموع ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲ هزار تیم اعلام آمادگی کرده‌اند که برای پیشگیری از وقوع حوادث در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه استان اصفهان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم حادثه پیش بیاید و بعد برای رفع آن اقدام کنیم، گفت: امسال با پیگیری‌ صورت گرفته ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های خطرآفرین استان اصلاح شد.

استقرار تیم های پلیس راه اصفهان در ۹ پایگاه زمستانی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز به استقرار تیم های پلیس در ۹ پایگاه زمستانی در راستای شروع طرح زمستانه سال ۱۴۰۲ و امدادرسانی به رانندگان عبوری در سطح جاده‌ها از امروز خبر داد..

سرهنگ علی مولوی افزود: این طرح با هدف برقراری ایمنی در سطح جاده‌های استان، روانسازی ترافیک و خدمت رسانی به رانندگان گرفتار در زمان های بحرانی از امروز شروع شد و تا ۲۱ اسفند ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: براساس تحلیلی که کارشناسان پلیس راه در باره حوادث رانندگی زمستان سال گذشته انجام دادند ۱۶ درصد کاهش تصادفات داشتیم که امیدواریم با هماهنگی و همکاری سازمان‌های امدادی روند نزولی تصادفات را نیز در سالجاری شاهد باشیم.

این مقام انتظامی، حضور بموقع، هماهنگی لازم و استفاده از توان عملیاتی و مدیریت یکپارچه برای خدمت رسانی به هموطنان در شرایط متغیر جوی را از جمله انتظارات پلیس راه از دستگاه‌های خدمات رسان و سازمان‌های امدادی عنوان کرد.