اصفهان-ایرنا- رییس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: توسعه ورزش کشور نیازمند نقشه راه پیوسته است و ضرورت دارد نگاه گام دوم انقلاب در نقشه راه ورزش کشور تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی میرجلیلی روز سه‌شنبه در نشست «کُرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی با موضوع نقد حُکمرانی کاریکاتوری ورزش ایران» که با حضور مدیران باشگاه‌های مطرح اصفهان و روسای هیات‌های ورزشی استان در تالار معلم اصفهان برگزار شد، افزود: مبانی حُکمرانی اسلامی که در حوزه ورزش نیز قابل اجراست را امامین انقلاب در سخنان خود تبیین کرده‌اند و تدابیر و اندیشه‌های ایشان باید در عرصه ورزش مورد توجه قرار گیرد هرچند تاکنون بسیاری از فرامین رهبری در حوزه ورزش بر زمین مانده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، ورزش را اسلحه‌ای می‌دانستند که باید در دست صالحان قرار بگیرد و رهبر معظم انقلاب نیز ورزش را یکی از مولفه‌های مهم حکمرانی می‌دانند که می‌تواند حال خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: رهبر انقلاب در دیدار اول آذر امسال با ورزشکاران تاکید کردند که مشکلات قدیمی ورزش باید حل شود و در برخورد با این مسائل اتخاذ تدبیر اتخاذ شود و مواظب بروز آفت‌های جدی در عرصه ورزش بود.

وی تاکید کرد: هرند قرار گرفتن ایران جزو سه کشور برتر حوزه ورزش در چشم‌انداز کشور دیده شده ولی ورزش پهلوانی نیز مورد توجه رهبری است و ورزش‌های بومی و محلی نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق کارهای بزرگ، نیازمند مشارکت و همیاری مردم هستیم و اگر خواهان پیشرفت در ورزش هستیم باید ورزش را بدست مردم بدهیم تا مانند هیات‌های مذهبی، مردم بصورت خودجوش سرمایه‌ها و توان خود را وارد این عرصه کنند.

وی یادآور شد: وجود ۱۵ هزار هیات ورزشی در کل کشور، ظرفیت خوبی برای بکارگیری توان مردمی در مدیریت رشته‌های ورزشی را اختیار ورزش کشور قرار می دهد که باید از آن بهره بُرد.

میرجلیلی افزود: ورزش یک موضوع تک‌ بُعدی نیست و ابعاد گوناگونی در این پدیده اجتماعی، موثر و تاثیر گذارند و امروز ورزش به یکی از مقوله‌های مهم، سیاسی و امنیتی تبدیل شده است که نیاز به استفاده از دانش حوزه‌های مختلف در آن بشدت احساس می‌شود.

میرجلیلی تصریح کرد: هیات‌های اندیشه‌ورز در اُستان‌ها می‌توانند با برگزاری جلسات مشترک، گفتمان ورزش علمی را تقویت کنند و به بررسی دلایلی که تاکنون چرا دانش ورزش در مدیریت ورزشی استفاده نشده است، بپردازند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران تاکید کرد: فرهنگ اسلامی، حکمرانی را امانت، تکلیف و خدمت می‌داند و مدیران ورزشی نیز باید به چنین نگرشی در مدیریت خود برسند و مدیریت در ورزش را فرصت خدمت به مردم بدانند.

به گزارش ایرنا، «کُرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی با موضوع نقد حُکمرانی کاریکاتوری ورزش ایران» صبح و بعد از ظهر امروز به میزبانی «سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان» در تالار معلم اصفهان برگزار شد و چالش هایی مانند نبود نقشه راه، و رُُشد نامتوازن ورزش مورد بررسی صاحبنظران قرار گرفت.