تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به آغاز نهضت آسفالت مدارس سطح استان، گفت: تاکنون ۲۶ هزار متر مربع از حیاط مراکز آموزشی استان آسفالت جدید شده است.

نقی سیاهکالی مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب، تصریح کرد: آسفالت مدارس یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش قزوین بوده که از امسال آغاز شده و تاکنون نیز به لحاظ حجم و وسعت این سطح از آسفالت در اماکن آموزشی استان بی سابقه بوده است.

وی به انجام دیگر حوزه های رفاهی دانش آموزان قزوینی نیز اشاره کرد و افزود: با یک شرکت در استان آذربایجان شرقی قراردادی منعقد شده تا پس از هماهنگی های لازم با مدارس استان، بتوانیم حتی مراکز غیرانتفاعی را در هر هفته ۲ تا سه نوبت شیر رایگان توزیع کنیم که این مساله تا ۲ هفته آینده نیز عملیاتی می شود.

سیاهکالی مرادی در خصوص لزوم افزایش نشاط اجتماعی در مدارس، خطاب به مدیران آموزشی اظهار کرد: جشن گرفتن و شاد کردن خانواده ها به این معنی نیست که از آنها هزینه‌ای دریافت شود، ما می توانیم برنامه های با نشاطی داشته باشیم که با کمترین هزینه برگزار شود و در این رابطه نبایستی هزینه ای را به خانواده ها تحمیل کنیم.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون مدارس تیزهوشان، هیات امنایی، شاهد و غیرانتفاعی براساس مصوبه قانونی می‌توانند از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند و رقم آن نیز کاملا مشخص است، اما مدارس دولتی هیچ هزینه ای نباید دریافت کنند.

وی به برخی از ممنوعیت‌ها در مدارس و نظام آموزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: هرگونه تنبیه بدنی، گرفتن وجه نقد هنگام ثبت نام و یا ارایه کارنامه تحصیلی ممنوع بوده و با متخلفان در هیات تخلفات اداری برخورد می‌شود، اما اگر انجمن اولیا و مربیان تصمیم به گرفتن هزینه‌ای داشته باشند، این موضوع در قانون پیش بینی شده و مانعی ندارد، البته با ذکر این مطلب که پس از جمع آوری هزینه‌ها انجمن نیز برروی نحوه هزینه کرد آن تصمیم گیری کند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به اینکه مهمترین اقدام آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی بود که تصمیم دولت بر آن شد تا امسال با برگزاری آزمون بتواند آموزگار و دبیر جذب کند، تاکید کرد: این موضوع در ۲ مرحله صورت گرفت و پس از اعلام نتایج در ۲۶ مهرماه، هم اکنون یک هزار و ۹۳ نیروی جدید جذب آموزش و پرورش استان شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: اقدام دیگر این اداره کل کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت بود که این موضوع هر هفته با حضور همکاران حراست از مراکز آموزشی بازدید شده و تداوم دارد تا مسایل مربوط به این حوزه به طور کامل مورد رصد قرار گیرد.