جیرفت- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از دستگیری شکارچی پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده بحرآسمان از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست شهرستان جیرفت، محمد کمالی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اسفندقه با همکاری محیط زیست رابر در پایش یک روزه حین گشت‌زنی برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده بحرآسمان، موفق به دستگیری یک شکارچی در کوه قرقطوئیه این منطقه شدند.

وی با بیان اینکه از فرد خاطی پنج قطعه تیهو و کبک، یک قبضه اسلحه دولول و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد ادامه داد: مراتب پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد که مجازاتی نیز از سوی دستگاه قضایی برای وی تعیین می شود.

کمالی اضافه کرد: بر اساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قطعه تیهو و کبک معادل سه میلیون ریال تعیین شده که این مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از متهم دریافت و به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز شد.

وی گفت: پایش و گشت های محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت این سازمان برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته که اداره محیط زیست با جدیت با این افراد خاطی برخورد خواهد کرد.