تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال بانوان گفت: با ترکیب جوان‌تری در رقابت‌های جهانی حاضر شد و دیدیم با اعتمادی که به بازیکنان جوان شد، عملکرد خوبی داشتند و این تیم باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

مریم فخری صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات جهانی دانمارک، اظهار داشت: تیم ملی با افتخار تنها رشته توپی است که در بخش بانوان توانست از سد تیم‌های آسیایی عبور کند و برای دومین بار در رقابت‌های جهانی حاضر شود. امیدوارم با شرکت در این رقابت‌ها مراحل پیشرفت را طی کنیم و آرام آرام خود را به تیم‌های بزرگ دنیا برسانیم.

وی افزود: سطح کیفی رقابت‌های جهانی خیلی بالا بود و تیم‌های بزرگی همچون لهستان در گروه ما حضور داشتند. تیم ملی لهستان هجدهمین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می کرد و ۲ بار به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافته است.

سرمربی تیم سنگ آهن بافق اضافه کرد: تیم ملی بانوان کشورمان با ترکیب جوان‌تری نسبت به دور قبل در این رقابت‌ها حاضر شد. همه دیدیم با اعتمادی که به بازیکنان جوان شد، آنها عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند و هندبال زنان باید حمایت شود. فاطمه مریخ بازیکن ۱۹ ساله برای سه بار در طول این مسابقات بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

بانوان هندبال کشورمان در آخرین دیدار این تیم در رقابت‌‎های قهرمانی جهان، مقابل گرینلند به پیروزی رسید و تاریخ‌سازی کرد. در واقع، این نخستین پیروزی رشته‌های توپی بانوان در عرصه جهانی بود.

فخری این دستاورد و تاریخ‌سازی را مورد تمجید قرار داد و ضمن قدردانی از حمایت‌های همه جانبه فدراسیون هندبال افزود: هندبال بانوان نتیجه اعتماد مدیریت فدراسیون را با حضور در رقابت‌های جهانی داد. مطمئنم تیم جوانان کشورمان نیز در چند ماه آینده حضور خوبی در مسابقات جهانی خواهد داشت و مثل همیشه باعث افتخار ایران می‌شود.