اسلام‌آباد - ایرنا - پرواز مستقیم مشهدمقدس و کراچی با به زمین نشستن هواپیمای متعلق به شرکت «تابان ایر» ایران در فرودگاه محمدعلی جناح کراچی رسماً آغاز به کار کرد و با فرود این هواپیما در قلب اقتصادی پاکستان، گام جدیدی در راستای توسعه ارتباطات مردمی دو کشور همسایه به ویژه گردشگری و مناسبات تجاری برداشته شد.

به گزارش سه‌شنبه شب خبرنگار ایرنا، همزمان با فرود هواپیمای مسافربری 'ایرباس ۳۲۰' متعلق به شرکت 'تابان' در فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی به عنوان پرجمعیت ترین شهر و قلب اقتصادی پاکستان، ۹۰ مسافر از مشهد وارد کراچی شدند و پرواز بازگشت نیز با ۱۰۲ مسافر صورت گرفت. مسافران مسیر کراچی به مشهد توانستند با یک پرواز مستقیم و با صرف حداقل هزینه و زمان ممکن، راهی مقصد شوند.

نکته قابل توجه این رویداد، آغاز سفر رسمی محمد کامران خان تسوری حکمران ایالت سِند پاکستان به ایران با پرواز تابان است. این مقام پاکستانی با هدف توسعه همکاری‌های استانی با خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان با مسوولان ایرانی دیدار می نماید.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی در این سفر هیات پاکستانی را همراهی می‌کند.

مراسم ویژه‌ای برای استقبال از آغاز پرواز مستقیم تابان از مشهد به کراچی با حضور مسوولان هواپیمایی پاکستان همچنین سرکنسول ایران در کراچی و حکمران ایالت سِند پاکستان در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی جناح برگزار شد.

عابد بات نماینده شرکت هواپیمایی تابان در پاکستان طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه های از پیش تعیین شده، قرار است این پرواز روزهای سه‌شنبه هر هفته به صورت رفت و برگشت انجام شود. این پرواز با شماره‌ ۷۲۰۹ سه‌شنبه شب از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد عازم کراچی شد و ساعت ۱۸ دقیقه بامداد چهارشنبه (به وقت محلی) کراچی را به مقصد مشهدمقدس ترک کرد.

وی افزود: انتظار می رود با راه اندازی پرواز مستقیم مشهد-کراچی و سهولت سفر میان قلب مذهبی ایران و قلب اقتصادی پاکستان، رغبت و انگیزه بیشتری برای ملت‌های دوست دو کشور از جمله تجار و بازرگانان دو طرف برای ارتقای همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود.

عابد بات از همکاری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی برای تسهیل مقدمات راه‌اندازی پرواز مشهد-کراچی قدردانی کرد و افزود: افزایش پروازهای مستقیم میان شهرهای مهم دو کشور همسایه یک راهکار اساسی برای حمایت از فعالیت‌های گردشگری و تجاری است.

با راه اندازی این پرواز، تعداد پروازهای مستقیم میان ایران و پاکستان به ۴ پرواز افزایش یافت. شرکت هواپیمایی ایران ایر هفته‌ای یک بار (روزهای دوشنبه) پرواز رفت و برگشت تهران-کراچی دارد. شرکت هواپیمایی 'تابان' نیز هفته‌ای یک پرواز مستقیم مشهد-لاهور دارد و شرکت هواپیمایی ماهان نیز هفته‌ای یک پرواز مستقیم تهران-لاهور را در برنامه دارد.