تهران- ایرنا- برخی منابع لبنانی با اشاره به اوضاع جبهه جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی به طرح سناریوها درباره آینده تحولات منطقه پرداختند و اعلام داشتند، در هفته های گذشته سناریوهایی درباره آینده اوضاع در جبهه جنوب به ویژه از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی همزمان با تهدیدات مسئولان این رژیم علیه حزب الله مطرح شده است.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا، رسانه لبنانی النشره در گزارشی درباره اوضاع جبهه جنوب لبنان با فلسطین اشغالی آورده است:هراس ساکنان شمال فلسطین اشغالی از مقاومت به مثابه معضلی اساسی برای برای مقامات سیاسی و نظامی در تل آویو تبدیل شده است.

در این راستا طی روزهای گذشته اخباری درباره طرح ایجاد منطقه حائل با لبنان از سوی رژیم صهیونیستی مطرح شده و همزمان نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از طرحی مشابه غزه برای جبهه لبنان، خواه از طریق سیاسی یا نظامی دم زده است.

برخی منابع یه النشره اعلام کردند که این موضوع درباره جنوب لبنان حداقل در برهه کنونی مطرح نیست زیرا پوشش بین المللی ندارد و همه تلاش‌ها در راستای ممانعت از گسترش عملیات نظامی و میل به بازگشت به قواعد درگیری جاری در گذشته یعنی قبل از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر است.

این منابع بیان کردند: اوضاع در جبهه جنوب لبنان به جنگ در غزه مرتبط است و به محض دست یابی به آتش بس این جبهه آرام خواهد شد و از سویی تل آویو تمرکزش روی جبهه غزه است زیرا این جبهه شوکت بازدارندگی آن را برباد داده است.

منابع مذکور افزودند: اسرائیل عملا در شرایط کنونی توان تحرک نظامی در جبهه لبنان را ندارد به ویژه که نبرد با حزب الله بسیار دشوارتر از نبرد با حماس خواهد بود. از سویی حمایت بین المللی مشابه آنچه در غزه به ویژه در روزهای نخست حمله تل آویو به غزه وجود داشت، نیست و گذشته از آن این رژیم در تحقق اهداف از پیش تعیین شده در غزه هم موفق نبوده است.

این منابع در پایان اعلام کردند: سناریوهایی که در حال حاضر درباره جبهه جنوب مطرح می‌شود، قطعی نیست و همه چیز به سرنوشت جنگ غزه مرتبط است به ویژه که بر آینده مسئولان سیاسی و نظامی در تل آویو تاثیرگذار خواهد بود، هرچند که احتمال تنش شدید در جبهه جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی همچنان پابرجاست.