ساری - ایرنا - طرح ترافیکی و راهداری زمستانی پلیس راه مازندران روز چهارشنبه با استقرار ۳۰۰ گشت پلیس راه، اورژانس، راهداری و خودروهای امداد و نجات در حدود ۴۰۰ کیلومتر از جاده های کوهستانی و برفگیر این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح هرساله با هدف باز نگه داشتن جاده ها در سرما و یخبندان زمستان، افزایش انضباط ترافیکی خودروها با توجه به شرایط آب و هوائی و بالا رفتن ضریب تصادفات، مدیریت بر حوادث ترافیکی در زمان برف و یخبندان، رسیدگی سریع به تصادفات و کمک به در راه ماندگان از امروز کلید خورد و تا بیست و سوم اسفند ادامه دارد.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۳۷۰ کیلومتر آن را جاده های کوهستانی و برفگیر تشکیل می دهد.

چهار محور اصلی این استان شامل هراز (آمل - تهران، سوادکوه (قائمشهر - تهران)، کندوان (چالوس - تهران) و کیاسر (ساری - سمنان) با عبور از ارتفاعات سلسله جبال البرز به پایتخت، غرب و جنوب کشور منتهی می شود.

هراز و کندوان در عین حال پرترافیک ترین محور کشور بویژه در ایام تعطیل سال هستند. جاده سوادکوه نیز از جمله راههای کشور است که بیشترین تردد خودروها سنگین در آن صورت می گیرد.

کاهش ۲ درصدی فوتی ناشی از تصادف در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران با اظهار این که طرح ترافیکی و انتظامی زمستانه با هدف حفظ سلامت ، ایمنی کاهش تصادف و جلوگیری از راه‌بندان است، گفت: تسهیل در تردد خودروها از دیگر اهداف طرح زمستانه مازندران است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: روزانه به طور متوسط یکهزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای پلیس مازندران در جاده های استان خدمات ارایه می کنند.

وی با اظهار این که امسال با همکاری و تلاش نیروهای پلیس مازندران آمار فوتی و مجروح ناشی از تصادف به ترتیب ۲ و ۱۴ درصد کاهش یافته است ، بیان داشت: رفع نقاط حادثه‌خیز و اعمال قانون هدفمند مورد تاکید پلیس استان است.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: همسو با رویکرد حفظ سلامت شهروندان و ایمنی در جاده ها امسال یکهزار و ۳۰۰ مورد اعمال قانون علیه رانندگان پر خطر عملیاتی شده است ، ادامه داد: طبق آمار رسمی ناجا از مجموعه ترددهای ثبت شده امسال در کشور ،هشت درصد مربوط به مازندران است.

سردار مفخمی بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده های مازندران تاکید کرد.