زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: شهرداری با ۸۰۰ نیروی آماده به استقبال طرح زمستانه می‌رود و طبق برنامه ریزی،‌ ناوگان مورد نیاز برای خدمت رسانی به شهروندان به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فیروزفر روز چهارشنبه در مانور عملیات زمستانی شهرداری در گفت و گو با خبرنگاران به تمیهدات این نهاد برای گذر از زمستان، اشاره کرد و افزود: شهرداری زنجان از اواسط تابستان با تشکیل جلسات منظم، برنامه ریزی لازم را برای عملیات زمستانی انجام داد.

وی با بیان اینکه در عملیات زمستانه یکسری اقدامات پیش از بارش، حین بارش و پس از بارش لحاظ می شود، اضافه کرد: با تحولی که در سیستم عملیات زمستانه شهر از سال قبل انجام شد تا حدود زیادی توانستیم استفاده از نمک و ماسه را از خیابان ها حذف کنیم و عملیات زمستانی را با محلول پاشی و استفاده از ظرفیت ۲ کارخانه محلول شهر زنجان انجام دهیم.

این مسوول اظهار داشت: در صورتی که حجم بارش برف بیشتر باشد نمک و ماسه پاشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فیروزفر افزود: امسال با لحاظ کردن تمامی مسائل و سناریوهای مختلف، ۱۹۵ دستگاه ماشین آلات به صورت آماده برای عملیات زمستانی امسال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دستگاه های مکانیزه نمک پاش شهر زنجان سال گذشته ۱۱ مورد بود که این تعداد امسال به ۱۵ مورد افزایش یافته است، گفت: تعداد نمک های پاش های شهر زنجان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

شهردار زنجان به کارگیری نمک پاش را در صرفه جویی نیروی انسانی، حجم نمک و ماسه پاشی موثر عنوان کرد و گفت: امسال برف روبی پیاده روها و معابر اصلی نیز پیش بینی شده و نسبت به خریداری دستگاه های مورد نیاز اقدام شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۸۵ هزار کیسه ماسه و نمک برای زمستان تدارک دیده شده است که طبق برنامه ریزی ها در مخازن شهر قرار داده خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه توصیه می شود شهروندان از این نوع کیسه ها در صندوق های عقب خودروهای خود داشته باشند، گفت: پس از وقوع ۲ سیل اخیر در شهر زنجان ۱۵۰ نقطه آبگرفتگی رفع شد.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در یکسال احداث ۶ کانال اصلی را در شهر آغاز کردیم که پروژه آنها رو به اتمام است و علاوه بر آن سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در زمستان پای کار خواهد بود تا نسبت به خدمت رسانی بهتر به مردم تلاش کند.

این مسوول شهری از شهروندان درخواست کرد: در هنگام بارش برف سنگین و برای انجام کارهای ضروری خود صبر و شکیبایی لازم را داشته باشند تا عوامل شهرداری معابر را آماد عبور و مرور کنند و توصیه بر استفاده از ناوگان عمومی است.

وی یادآور شد: در صورت بروز بحران هماهنگی های لازم نیز با مدیریت بحران استان برای خدمت رسان بهینه انجام خواهد گرفت.