اصفهان - ایرنا- رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به استقرار اولین دبیرخانه هوش مصنوعی در استان گفت: با این اقدام فضای حضور فعالانه دانش‌آموزان و معلمان در عرصه هوش مصنوعی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نظریان روز چهارشنبه در جلسه بررسی فعالیت‌های پژوهشی مدارس اصفهان افزود: دبیرخانه هوش مصنوعی استان باتوجه‌ به سرمایه‌گذاری‌های کلان در عرصه علوم‌ نوین و لزوم انجام حرکت‌های علمی و پژوهشی واحساس نیازهای پژوهشی در میان معلمان و دانش‌آموزان در شهرستان نجف‌آباد استقرار یافته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن دبیرخانه‌های پژوهشی متعددی در استان اصفهان تعریف شده است تا بستر فعالیت‌های پژوهشی برای خانواده آموزش و پرورش تسهیل شود.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: تلاش ما همواره توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش میان همکاران و دانش‌آموزان استان اصفهان بوده که در این راستا دبیرخانه معلم پژوهنده را در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان مستقر کردیم.
وی ادامه داد: در این دبیرخانه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اثر پژوهشی با عنوان اقدام‌پژوهی دریافت شده و پس از چندین مرحله داوری حدود ۱۳ نفر در سطح استان به‌عنوان معلم پژوهنده انتخاب شدند که از این میان هم یک‌نفر به‌عنوان معلم پژوهنده کشوری برگزیده شده است.
نظریان افزود: دبیرخانه تیمز و پرلز را بر اساس آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز در ناحیه سه شهر اصفهان تشکیل دادیم، در این دبیرخانه نیز پیرامون آزمون‌های شبه تیمز و شبه پرلز فعالیت‌های مطالعاتی صورت می‌گیرد.
وی به راه اندازی دبیرخانه تفکر و سواد رسانه در ناحیه چهار شهر اصفهان و همچنین دبیرخانه کاربست یافته‌های پژوهشی به عنوان اقداماتی برای رفع نیازهای پژوهشی دانش آموزان و معلمان استان اشاره کرد.
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: هدف از فعالیت در حوزه پژوهش به لحاظ تئوری و ایده این است که خروجی این فعالیت‌ها را در قالب کاربست استفاده کنیم، نظیر بهره‌برداری‌هایی که از نتایج پژوهشی معلمان استان که در تصمیمات استانی لحاظ می‌شود.