شیراز- ایرنا- مطبوعات شیراز روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ عناوین مختلفی را در موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در صفحه نخست خود برجسته کردند که این نوشته مروری اجمالی بر آنها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزنامه خبر جنوب در شماره ۱۲۵۴۴ خود، بررسی بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی را برجسته کرده و در دیگر بخشهای صفحه نخست خود به آغاز ثبت نام حج عمره پس از هشت سال، سخنان وزیر راه و شهرسازی درباره علت گرانی مسکن، مساله مازوت سوزی و آلودگی هوا و تلاش برای ثبت جهانی سازه "مضیف" از نی که مختص تالاب نشینان جنوب ایران و عراق است از سوی این کشور پرداخته است.

روزنامه عصر مردم در شماره ۷۹۳۱، در سرخط شماره یک خود را به سخنان نماینده ولی فقیه در فارس در همایش ملی تحول تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای اختصاص داده که "دانشگاهیان انتقادهای خود از نظام تعلیم و تربیت را تبدیل به پیشنهاد کنند".

این روزنامه صبح فارس در دیگر بخشهای خود سخنان دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی را با تیتر "حقوق مادی و معنوی زنان در تمامی دستگاه‌های اجرایی باید پیگیری شود"، میزبانی شیراز از شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی بالینی و گرامیداشت سالروز شهادت سومین شهید محراب در شیراز را برجسته کرده است.

" استان فارسی ها در هشت ماه گذشته نزدیک‌به دومیلیارد لیتر بنزین سوزاندند، اطلاعیه مدیریت حج و زیارت فارس در خصوص عمره مفرده ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از دیگر اخبار صفحه نخست امروز عصر مردم است.

روزنامه افسانه چاپ شیراز در شماره ۵۱۶۶ سخنان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست خبری دیروز را با عنوان " خیابان‌های شیراز زوج و فرد میشود" به عنوان سرخط اخبار برجسته کرده و در بخش دیگربا تیتر "راهداران عازم جاده‌های فارس شدند" به آغاز طرح ترافیکی – انتظامی راهداری زمستانی این استان پرداخته است.

آمادگی ۷۰ شرکت دانش‌بنیان فارس برای حضور در رویداد بین‌المللی ایران قوی، افزایش ۱۴ درصدی مصرف بنزین در فارس و میزبانی شیراز از نشست ملی روسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری کشور از دیگر خبرهای صفحه نخست امروز این روزنامه است.

روزنامه سبحان چاپ شیراز نیز در شماره ۶۱۶۹ در بخش ملی سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه علت قیمت‌های سرسام‌آور مسکن به خاطر اهتکار زمین است را برجسته کرده و در میان خبرهای استانی، کاهش ۲۰ درصدی مصرف از مایع نسبت به مدت مشابه سال گذشته و خدمات مدیریت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با عنوان "سرویس شبانه در استگاه خدمت‌رسانی" را در صفحه نخست خود منتشر کرده است.

خبر کنفرانس مطبوعاتی مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با عنوان " شهرداری شیراز طلایه‌دار هوشمندسازی ترافیک در کشور" سرخط اخبار شماره ۳۰۹۷ روزنامه تماشا شد و این روزنامه بخشی دیگر از صفحه نخست خود گفت‌وگو با رئیس اتاق بازرگانی فارس با عنوان " اعمال سلیقه‌های مدیریتی منجر به صدور بخشنامه‌های مخل کسب وکار می‌شود" را منتشر کرده است.

دیگر خبر صفحه نخست روزنامه تماشا از نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی است که گفته کمیسیون تلفیق، شرط تصویب کلیات بودجه۱۴۰۳ را لحاظ افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان قرار داد.

روزنامه شیراز نوین در شماره ۱۹۹۸ خود ۲ خبر نخست صفحه اول را به اخباری از شهرداری شیراز با عنوان ها "پیشرفت عمرانی با مردم‌مداری" و سامانه‌های هوشمند به یاری شیراز می‌آیند" اختصاص داده است.

تامین گاز مایع با سامانه سدف و میزبانی کادر درمان از شهید گمنام دیگر اخبار نخستین صفحه امروز شیراز نوین است.