سنندج- ایرنا- سومین مرحله توزیع کیف و پوشاک بین دانش آموزان نیازمند استان کردستان به همت «بنیاد نیکوکاری سلام» روز چهارشنبه در مدارس شهر سنندج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای آغاز سال تحصیلی تاکنون به همت بنیاد سلام وابسته به بانک ملت در سه نوبت بسته های نوشت افزار و کیف و پوشاک بین دانش آموزان نیازمند کردستانی توزیع شده است و با آغاز پاییز و زمستان و نیاز بیشتر دانش آموزان به کاپشن، طرح تن‌پوش مهربانی توسط این بنیاد در استان به اجرا درآمده است.

سومین مرحله توزیع نوشت افزار و پوشاک بین دانش آموزان مستحق امروز چهارشنبه در دبستان های دخترانه راضیه و پسرانه بعثت و دبستان دختران پروین اعتصامی در ناحیه منفصل شهری حسن آباد سنندج برگزار شد.

شناسایی دانش آموزان نیازمند از ابتدای سال تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی ناحیه دو آموزش و پرورش سنندج در این مراسم به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تحصیلی اقدام به شناسایی دانش آموزان کم برخوردار و بی بضاعت کرده ایم.

وهابی اضافه کرد: برخی از مدارس ما در هر شیفت ۵۰ دانش آموز بی بضاعت دارد و همواره سعی کردیم کمک‌های ادارات و ارگان‌های مختلف را بیشتر به دانش آموزانی که زیر پوشش هیچ نهادی نیستند؛ اهدا کنیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان مبتلا به سوءتغذیه هم داریم که از مدرسه و اولیا و نهادهای حمایتی و خیران برای تامین نیاز غذایی آنها کمک می گیریم.

مدیر امور شعب بانک ملت کردستان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگاران اظهار کرد: به همت بنیاد سلام هر زمان نیاز به حمایت بوده دربخش های مختلف اعم از بهداشتی و درمان، آموزشی و حوادث غیرمترقبه وارد عمل شده‌ایم.

مهدی زمانی اظهار کرد: در سال جاری ۲۰۰ بسته آموزشی متشکل از کیف و نوشت افزار (شامل ۲ هزار دفتر و بسته مداد رنگی)، ۳۰۰ عدد کاپشن دخترانه و پسرانه در بین دانش آموزان بی بضاعت استان توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مرحله سوم این اقدام خداپسندانه ۱۰۰ کاپشن دخترانه و پسرانه در مدارس سنندج توزیع شد، ادامه داد: افزون بر این ساخت مدرسه جدید را هم در برنامه داریم که مقدمات اولیه آن انجام شده است.

در سال های گذشته به همت بانک ملت کردستان ۶ مدرسه در سطح استان احداث شده و قرار است هفتمین مدرسه هم در شهر مریوان احداث شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

از جمعیت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان هم ۱۰ درصد آن زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.