به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رضا رحیمی روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش قم با اساتید حوزه علمیه جامعه الزهرا(س)، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های تربیتی خواهران طلبه در سطح مدارس دخترانه قم، در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می شود.
وی گفت: استان قم ظرفیت های متعددی در راستای ارتقای سطح تعلیم و تربیت دارد که یکی از بزرگ ترین آن ها بهره گیری از توانمندی های آموزشی و خدماتی جامعه الزهرا(س) است.
رحیمی یادآور شد: خواهران طلبه به دلیل آشنایی عمیق از معارف دینی و همچنین اقتضائات و شبهات روز جامعه، نقش مهمی در بعد تربیتی و معرفتی نوجوانان دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه هدف نهایی آموزش و پرورش رساندن دانش آموزان به کمال است، تصریح کرد: معلم برای نیل به این هدف باید خود از ارزش های اخلاقی والا برخوردار باشد.
وی گفت: پیچیدگی کار معلم از آن جهت است که فکر دانش آموزان همچون لوح سفیدی است که اعمال و رفتار معلم بر آن تاثیر دارد.
رحیمی افزود: استفاده از ظرفیت های جامعه الزهرا(س) تدبیر هوشمندانه ای است که باید با افزایش تعاملات در حوزه های مختلف معرفتی و حضور مبلغین این مرکز در مدارس استان با روند مطلوبتری دنبال شود.
گفتنی است طی این جلسه مدیران و اساتید جامعه الزهرا(س) نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مباحث مختلف تربیتی و آموزشی در سطح مدارس استان قم پرداختند.
۳۰۵ هزار دانشآموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یکهزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.
۵۶ درصد دانشآموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲ درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفهای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیشدبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل میباشند.
۹۵ درصد دانشآموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل میکنند. ۵۰.۴ درصد دانشآموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند. تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.