بوشهر- ایرنا- سرپرست هیات جودو استان بوشهر گفت: با میزبانی این استان، مسابقات جودو قهرمانی انتخابی تیم ملی بزرگسالان روزهای ۳۰ آذر تا ۲ دی‌ماه در مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد "عالیشهر" بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا " محمد بلوطی " روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر اظهار کرد: ۵۰۰ ورزشکار و کادر اجرایی در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد : این رویداد ملی در رشته جودو برای نخستین بار در رده بزرگسالان در هفت وزن برگزار می‌شود.

سرپرست هیات جودو استان بوشهر افزود: به ۳۱ استان کشور اجازه داده شده که در ۲ وزن از این هفت وزن، ۲ نفر شرکت کننده معرفی کنند و در پنج وزن دیگر فقط یک نفر مجوز ورود به مسابقات دارد.

بلوطی ادامه داد: با برگزاری این رقابت‌ها شرایط حضور ورزشکاران استان در اردوهای تیم ملی و انتخاب برای مسابقات آسیایی و جهانی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ جودوکار سازمان یافته در استان بوشهر بیان کرد: از این شمار ۵۰ ورزشکار در رده های سنی نوجوانان تا بزرگسالان در رده قهرمانی فعالیت می کنند.

سرپرست هیات جودو استان بوشهر گفت: در برنامه ریزی جدید فدراسیون جهانی جودو، یک نشان تیمی به رشته جودو المپیک اضافه شد تا جمع نشان های این رشته به ۱۵ عدد بالغ شود.

وی ادامه داد: پس از رفع تعلیق فدراسیون جودو این رشته فعالیت های خود را در زمینه قهرمانی در رویدادهای بین المللی آغاز کرده است.