اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا و سرپرست هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۳ زورخانه فعال در سطح استان داریم اما همچنان ظرفیت‌های این رشته بین مردم مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار ایرنا، سردار احمد خادم سیدالشهدا چهارشنبه شب در نشست با ورزشکاران و پیشکسوتان هیات‌های باستانی و زورخانه‌ای که در محل قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد، اظهار کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ورزش باستانی و زورخانه‌ای، با قدرت به فعالیت خود در این رشته ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی آمیخته با اخلاق و بزرگ منشی بوده و سرشار از نیایش الهی، ذکر و مدح اهل بیت عصمت و طهارت است.

سرپرست هیات ورزش‌های باستانی و زورخانه ای خوزستان گفت:برای آشنایی دانش آموزان با ورزش زورخانه‌ای در مراسم‌ صبحگاهی مدارس ابتدایی، طرح شهید طوقانی اجرا می شود تا دانش آموزان با ورزش زورخانه‌ای آشنا شوند.

وی افزود: شهید طوقانی، ورزشکار ورزش‌های باستانی از دیار کاشان است که دارای روحیه خاص پهلوانی بود و مهارت ویژه ای در اجرای فنون زورخانه‌ای داشت.

سردار خادم سیدالشهدا گفت: به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان و تمامی هیات‌های شهرستانی، این رشته را طی چهار سال آینده بین جوانان استان خوزستان ترویج خواهیم داد.

وی افزود: همه حرکات این ورزش همچون کباده، میل زدن، چرخ زدن و دیگر تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این ورزش سرشار از ادب، احترام، گذشت و جوانمردی است.

در ادامه این نشست، پیشکسوتان و مسئولان هیات های شهرستانی، نظرات و پیشنهادات خود را برای گسترش هرچه بیشتر این ورزش باستانی بیان کردند.

بازدید از یادمان پایگاه منتظران شهادت‌، زیارت قبور مطهر شهدای گمنام و مرثیه خوانی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت کربلایی امین صوفی از دیگر برنامه‌های این آیین باشکوه بود.