نوشهر - ایرنا - فرمانده پلیس راه کندوان گفت: با توجه به آغاز بارش خفیف برف و باران در مناطق کوهستانی به ویژه محور چالوس پلیس در صورت مجهز نبودن خودروها به زنجیرچرخ، ضمن اعمال قانون از ادامه حرکت در محورهای کوهستانی بازمی‌دارد.

سرگرد محمد احمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به این‌که از روز گذشته طرح زمستانه پلیس راه در مازندران آغاز شده، نیروهای پلیس به صورت ویژه کنترل زنجیرچرخ خودروهای عبوری را تا پایان طرح در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: محور چالوس شامگاه روز گذشته با هدف تخلیه بار ترافیک خودروها از سمت جنوب به شمال یک‌طرفه شده بود، بازگشایی شد و تردد خودروها هم‌اکنون در این محور پرحجم و روان ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه کندوان به کاربران جاده‌ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو در این محور کوهستانی و پرتردد کشور را رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده‌شان رقم بزنند. خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی توسط رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارشی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور دریافت نشده است.

احمدی از رانندگان خواست که برای تردد در جاده‌های لغزنده و کوهستانی این مناطق زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و گفت: رانندگانی که قصد تردد از این محور و جاده‌های کوهستانی را دارند باید نسبت به همراه داشتن زنجیرچرخ و آشنایی با نحوه بستن آن در زمان لزوم اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، با توجه به ورود سامانه سرد و بارشی از شب گذشته از سمت غرب به استان مازندران، وضعیت جوی در ارتفاعات محورهای کوهستانی کندوان، بلده نور و دوهزار تنکابن در غرب مازندران با بارش خفیف برف در ارتفاعات همراه است.
براساس این گزارش در محورهای یادشده سطح جاده‌ها لغزنده است و پلیس راه غرب مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست تا برای تردد در محورهای کوهستانی، خودروهای خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی، به ویژه زنجیرچرخ مجهز کنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۰۱۱۲۱۸۲۹۳۴ به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

محور کرج - چالوس یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال و استان گیلان و غرب مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

این محور حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن مربوط به حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم در حوزه جغرافیایی استان البرز قرار دارد.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند که این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد.