همدان- ایرنا- استاندار همدان مهارت آموزی تخصصی در حوزه صنعت و تولید را مهم دانست و گفت: جوانان با فراگیری آموزش‌های مهارتی می‌توانند آینده درخشان را رقم بزنند منتهی دوره‌های آموزشی باید با کیفیت و در سطح مطلوب ارایه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان تبیین فرهنگ کار درست و با دقت در مهارت‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پایه اصلی مهارت‌ها آموزش و پرورش است و انتظار داریم در برنامه‌ها مشارکت لازم را به خصوص در حوزه اوقات فراغت داشته باشد.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان مهمترین مقوله در کشور است و دولت سیزدهم نیز توجه جدی به این حوزه دارد افزود: دولت سیزدهم در راستای حل دغدغه‌های اشتغال و تولید به دنبال افزایش توان بخش خصوصی و تعاونی‌های سرمایه گذاری است.

استاندار همدان اضافه کرد: امروزه دغدغه اشتغال با سرمایه گذاری حل می‌شود و اینکه انتظار داشته باشیم دولت مجوز جذب نیرو را در دستگاه‌های اجرایی صادر کند و عده‌ای پذیرفته نشوند و دلخوری‌ها ایجاد شود، فایده‌ای ندارد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: نگاه و سیاست نظام و دولت در این است که واگذاری و تصدی گری را کاهش بدهد و در مقابل، افزایش بخش خصوصی و تعاونی‌ها را فراهم کند تا امور جامعه به دست مردم انجام شود و دولت در مباحث تامین امنیت، روابط خارجی و سایر وظایف حاکمیت خود ورود کند.

استاندار همدان ادامه داد: حجیم شدن ساختار و بدنه دولت که از قبل بوده، مشکل ساز شده و می‌طلبد با تقویت و بسترسازی بخش خصوصی، شرایط اشتغالزایی را به سمت آن‌ها سوق داد.

قاسمی فرزاد خواستار برنامه ریزی مناسب در اجرای طرح‌های مختلف در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان شد و افزود: کاروان راهیان نور و راهیان پیشرفت باید با کیفیت و مشارکت حداکثری برگزار شود و دستگاه‌هایی اجرایی عضو سازمان مردم نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

وی بهانه جویی در کمبود اعتبارات مالی در اجرای طرح‌های حوزه جوانان را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: مدیران ناتوان که منجر به نارضایتی جامعه می‌شوند، باید کنار گذاشته شوند.

استاندار همدان با تاکید به حس مسوولیت پذیری کارکنان ادارات دولتی گفت: عدم انجام امور کاری مردم بیشترین درصد نارضایتی‌ها را اختصاص داده و نباید از این کم کاری‌ها به راحتی عبور کرد.

وی تلاش مدیران اجرایی در اشتغالزایی، ازدواج جوانان و سایر بسترهای لازم برای قشر جوان را خواستار شد و افزود: تقویت خوداتکایی، ابتکار و نوآوری در نسل جوانان ضروری است.