بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: پیرو هشدار هواشناسی در خصوص فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز (پنجشنبه)، تیم‌های عملیاتی و امدادی استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

محمدعلی آخوندی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکیپ‌هایی امدادی با حضور تیم‌های هلال احمر، شهرداری، راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها در تمام شهرستان‌های استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان خراسان جنوبی در راه‌های استان از ۱۹ آذر ماه جاری آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به شروع بارندگی‌ها، از شهروندان انتظار می رود از سفرهای غیرضروری برون‌شهری، کوهنوردی و سکونت در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

آخوندی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان نیز در خصوص بازگشایی کانال‌ها و آبنماهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دارند.

طبق گزارش هواشناسی خراسان جنوبی، از عصر امروز تا فردا (جمعه) با نفود توده هوای ناپایدار، وزش تند باد گاهی گرد و خاک، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود و احتمال بارش تگرگ، تشکیل مه و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی قابل پیش بینی است و همچنین احتمال روان‌آب محدود برای برخی نقاط شرق استان نیز وجود دارد.