سمنان - ایرنا - ۱۵ داوطلب انتخابات خانه مطبوعات استان سمنان شامل هفت عضو هیات مدیره کنونی و هشت عضو دیگر این موسسه صنفی از مجموع ۲۰ داوطلب پنجشنبه و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت از پایان مهلت نام‌نویسی و در مرحله تایید صلاحیت انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۵ داوطلب انصراف دهنده شامل مصطفی کواکبیان رییس هیات مدیره، صدیقه قدم عضو هیات مدیره و مدیرعامل، مهدی صمیمیان نایب رییس هیات مدیره، چهار نفر از اعضای هیات مدیره کنونی شامل فاطمه احمدی، رضا مهدیان، محمدرضا خزر و مهدی بصیری، سیدمنصور عمادی، زین‌العابدین داودی، علیرضا عربی، حسن آخوندی، محمدعلی جوادیان، فاطمه کارگران، حسین متولی و محمدابراهیم خوری هستند.

مصطفی کواکبیان رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان سمنان که در فاصله کمتر از ۲۰ ساعت از اعلام داوطلبی، انصراف داده است، درباره علت این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت که پاسخگوی پرسش به صورت تلفنی نیست.

صدیقه قدم عضو هیات مدیره و مدیرعامل خانه‌مطبوعات استان سمنان و داوطلب این دوره از خانه مطبوعات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل مسایل شخصی از ادامه رقابت در انتخابات خانه مطبوعات استان سمنان انصراف داده است.

انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان سمنان و ۱۹ استان دیگر قرار است روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ به طور همزمان و الکترونیکی از طریق سامانه خانه مطبوعات برگزار شود اما با توجه به باقی ماندن پنج داوطلب برای ۹ کرسی عضویت در هیات مدیره و بازرسی، باید منتظر اعلام نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص بود.

بر اساس ماده ۲۲ اساسنامه خانه مطبوعات، احراز شرایط و صلاحیت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات به عهده اداره‏ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

انتخابات دوره اخیر هیات مدیره خانه مطبوعات استان سمنان ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ برگزار و پس از آن فعالیت سه ساله این هیات مدیره آغاز شد؛ بر این پایه هم‌اکنون نزدیک به ۶ ماه از پایان دوره سه ساله فعالیت هیات مدیره گذشته است.

اداره امور خانه مطبوعات طبق اساسنامه به عهده هیات مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو از رسته‌های مختلف و ۲ نفر بازرس است که برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند.

۲ نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی روزنامه‌های سراسری و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری، هفت عضو هیات مدیره این تشکل را تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون ۱۱۷ خبرنگار در استان سمنان عضو خانه مطبوعات هستند.