زاهدان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: خیران نیک اندیش امسال ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی استان این اداره کل را همراهی کردند.

میثم لگزایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک خیران در سالجاری رشد قابل توجهی داشت بطوریکه در مجموع سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این مجموعه کمک شد.

وی از تعهد هشت هزار میلیارد ریالی خیران در قالب یک‌هزار کلاس درس در گردهمایی نیک اندیشان مدرسه ساز سرزمین نخل و آفتاب که در آبان امسال خبر داد و افزود: این پروژه ها نیز در حال سیر مراحل خود است و تعدادی از آنها در هفته گذشته وارد فاز اجرایی برای احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به همکاری ۲۷۰ گروه مردمی و جهادی در طرح شهید سید روح اله عجمیان در ایام عید نوروز و تابستان سالجاری برای بهسازی و شاداب سازی مدارس کم برخوردار در استان بیان کرد: حضور خیران بومی نیز به میزان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین رتبه اول در تخصیص اعتبارات در حوزه ساخت و تجهیز مدارس و تامین تجهیزات، افزایش ۵۵ درصدی تحویل کلاس درس در دولت سیزدهم و کسب رتبه اول سیستان و بلوچستان در کلاس و پروژه تحویلی در دولت سیزدهم، ساماندهی یک صد کلاس درس کانکسی در یک سال گذشته و افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی حوزه آموزش را از دیگر توجهات دولت عنوان کرد.

لک زایی با اشاره به اینکه ایجاد ردیف طرح محرومیت زدایی و آغاز پروژه های آموزشی از این محل سال گذشته از اقدامات دولت سیزدهم برای عدالت آموزشی در استان بوده گفت: از ماه گذشته با توجه به پیشرفت مطلوب این پروژه ها در استان، در حال حاضر شاهد افتتاح این پروژه ها هستیم و تمام تلاش مجموعه نوسازی مدارس نیز این است که این پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.