تهران- ایرنا- رئیس کمیته بهداشت و درمان بنیاد بین‌المللی انصارالاقصی گفت: دیگر مراکز درمانی فعالی در غزه دیده نمی‌شود و می‌کوشیم دامنه بحران انسانی در غزه کم شود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر داودآبادی درخصوص اهداف و فعاایت‌های این بنیاد توضیح داد: بنیاد بین المللی انصارالاقصی یک مجموعه مردم نهاد است که برای کمک به مردم فلسطین و غزه شکل گرفته است. این تشکل ۲۶ کارگروه دارد که یکی از آنها بهداشت، درمان و امدادرسانی است که در راستای کمک رسانی، ارائه مشاوره، موضوعات تامین مایحتاج بهداشتی و درمانی و زیرساخت‌ها فعالیت می کند.

می‌کوشیم دامنه بحران انسانی در غزه کم شود

وی که در برنامه «ساعت به وقت قدس» در شبکه تلویزیون «افق» سخن می‌گفت، افزود: به هر نوعی شده باید کمک‌های انسان دوستانه را از کل دنیا به سمت فلسطین و غزه معطوف کنیم و مورد استفاده و دسترسی مردم قرار دهیم تا از دامنه این بحران انسانی کم شود. در پویش‌ها و فراخوان‌های مختلف و ارتباطاتی که با کشورهای مختلف داشتیم، افراد بسیاری از کادر درمان اعلام آمادگی کردند.

دیگر مراکز درمانی فعالی در غزه دیده نمی شود

داودآبادی اذعان کرد: اکنون دیگر مراکز درمانی فعالی در غزه دیده نمی شود و بازسازی آنها هزینه دارد و ما باید به سمت ساخت مجدد مراکز درمانی پیش برویم و کمک‌های انسان دوستانه را برای این موضوع جمع‌آوری می کنیم.

اعلام آمادگی ۲۰ هزار نفر از اعضای کادر درمان و امدادرسانی برای اعزام به غزه

داودآبادی تاکید کرد: بعد از طوفان الاقصی و شکست ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی در میدان و هدف قرار دادن بیمارستان‌های غزه، یک کاری را به صورت نمادین و میدانی و حماسی در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کردیم و آن را به قطب‌های علوم پزشکی کل کشور تعمیم دادیم، هلال احمر، سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری را هم درگیر کردیم و موفق شدیم در یک زمان هفت روزه، ۲۰ هزار نفر از اعضای کادر درمان و امدادرسان در این پویش شرکت و برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کردند.

فارغ از نگاه‌های سیاسی و نژاد و ملیت به مردم کمک می‌کنیم

رئیس کمیته بهداشت و درمان بنیاد بین المللی انصار الاقصی با بیان اینکه بعد از حمله به بیمارستان‌ها جامعه پزشکی کل دنیا واکنش نشان دادند، اعلام کرد: ما در پویش مرهمی برای غزه اعلام کردیم می خواهیم به دور از همه نگاه‌های سیاسی، قبیله‌ای، نژاد، ملیت و... که در قسم نامه های پزشکی عنوان می شود، می خواهیم وارد میدان شویم و به کمک مردم بی گناه غزه برویم.