کاشان - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان گفت:بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در کاشان از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های شهرستان گام‌های خوبی برداشته شده است.

علی اکبر آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این شهرستان بیش از ۸۵۰ کیلومتر انواع راه ازجمله راه بزرگراهی و اصلی،فرعی و روستایی دارد که ارزش ریالی امروز آنها بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است و سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده که حفاظت و نگهداری آنها بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: از مجموع راه‌های ارتباطی کاشان،۲۱۵ کیلومتر آزادراه ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی ۲۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان بیان کرد: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه، در ۹ ماه گذشته ۲۵ کیلومتر محورهای شهرستان روکش آسفالت گرم و ۴۰ هزارتن آسفالت پخش شده در راه‌های ارتباطی کاشان انجام شده است.
آقایی گفت: اکنون چهار مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در کاشان خدمات‌ رسانی می‌کنند اظهار داشت: ۲مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی نیز در حال ساخت است.
وی افزود: احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام می شود که در حال حاضر ۱۰ مجتمع در دست اقدام برای صدور مجوز می باشد
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان درخصوص سامانه تردد شمار و دوربین‌های نظارتی گفت: در مجموع ۲۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی شهرستان فعال است.
آقایی اضافه کرد: از ۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب و ۲۳ نقطه غیر مصوب شهرستان تعداد پنج نقطه رفع شد و سه نقطه دیگر در دست اجراست و بقیه نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال‌های آتی رفع خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ شرکت حمل و نقل در این شهرستان گفت: از این تعداد ۱۹ شرکت کالا، ۶ شرکت مسافربری و بیش از سه هزار نفر راننده فعالیت دارند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.