همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: هزار و ۵۳۰ نیروی انتظامی، امدادی و خدماتی در طرح زمستانی به منظور ایمن سازی راه های این استان برای تردد مسافران مشارکت دارند.

سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۵۰ نیری پلیس راه، ۱۳۳ نیروی جمعیت هلال احمر، ۵۶۳ رهدار، ۵۲۴ نیروی اورژانس و ۶۰ نفر از امداد خودرو در طرح زمستانی حضور دارند.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۱۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین اداره راهداری پاکسازی جاده های این استان از برف و یخ زدایی با پخش شن و نمک را بر عهده دارند.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: ۹۰ خودروی پلیس، ۸۲ دستگاه خودروی هلال احمر ۱۷ دستگاه آمبولانس اورژانس به همراه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد امداد و نجات طرح زمستانی امسال به کار گرفته شدند.

سرهنگ فکری با تاکید بر اینکه با ورود به فصل زمستان و آغاز طرح زمستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است،گفت: عوامل پلیس راهور این موضوع را رصد می کنند که در صورت همراه نداشتن زنجیر چرخ، خودروی متخلف ۶۰۰ هزار ریال جریمه می شود و در صورت بارش برف و یخبندان علاوه بر جریمه از ادامه مسیر خودرو جلوگیری می شود.

این مسوول انتظامی گفت: استان همدان دارای 9 گردنه برفگیر از جمله اسدآباد، سوباشی،همه کسی و آوج است که در فصل زمستان بارش برف در آنها گاهی موجب انسداد مسیرهای ارتباطی می شود.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیشترین میزان سوانح جاده ای در زمستان ناشی از لغزندگی سطح جاده و مه گرفتگی است بنابراین برای پیشگیری از تصادفات احتمالی حرکت با سرعت مطمئنه و رهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد ضروری است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است و طرح زمستانی پلیس تا ۲۰ اسفند سال جاری ادامه دارد.