بجنورد- ایرنا- کارشناس فوتبال خراسان‌شمالی گفت: تیم فوتبال اترک استان برای فرار از قعر جدول و حضور پرقدرت در لیگ دسته دوم نیازمند حمایت مسوولان و صنایع این خطه است.

محمد شاهدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نتایج ضعیف تیم اترک در لیگ دسته دوم فوتبال، اظهار کرد: اکنون اترک خراسان شمالی با مشکلات متعددی همچون عدم پرداخت مطالبات بازیکنان مواجه است و برای رهایی از این بحران نیازمند حمایت مسوولان است.

وی افزود: برخی از بازیکنان این تیم از ابتدای فصل حتی ریالی دریافت نکردند بنابراین انگیزه ای برای حضور پر قدرت در بازی ها ندارند.

کارشناس فوتبال خراسان‌شمالی ادامه داد: این تیم بومی حتی توان تامین هزینه اعزام بازیکنان به مسابقات در استان های دیگر را ندارد.

به گفته شاهدی؛ اترک خراسان شمالی تاکنون در رقابت های لیگ دسته ۲ کشور، ۹ بار به میدان رفته که ماحصل آن پنج شکست و چهار تساوی بوده است.

وی یادآور شد: مسوولان ورزشی و هیات فوتبال استان بارها نشست هایی با صنایع و برخی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی برای حمایت از این تیم بومی برگزار کرده اند اما تاکنون حمایتی از سوی صنایع انجام نشده است.

کارشناس فوتبال خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: مالکیت خصوصی اترک خراسان شمالی تنها بهانه ای است که برخی صنایع و دستگاه های اجرایی برای عدم حمایت از این تیم مطرح می کنند در حالی که می توانند از محل مسوولیت های اجتماعی، حامی این تیم باشند.

شاهدی افزود: بسیاری از استان ها تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال ندارند بنابراین حفظ و تقویت تیم اترک باید با جدیت دنبال شود زیرا که می تواند انگیزه ای برای رشد فوتبالیست های خراسان شمالی باشد.

وی تاکید کرد: اکنون چشم امید حدود چهار هزار فوتبالیست استان به اترک خراسان شمالی است تا جذب و با بازی در این تیم خود را به جامعه فوتبالی ایران معرفی کنند.

هم اکنون این تیم با چهار امتیاز در رده سیزدهم لیگ دسته ۲ فوتبال کشور قرار دارد.

اترک خراسان شمالی با نام کامل باشگاه فرهنگی ورزشی اترک خراسان شمالی در سال ۱۳۹۸ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مقاومت تهران توسط اداره ورزش و جوانان استان خراسان شمالی تاسیس شد.