بیرجند- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به منظور مشارکت در طرح جاده‌ای زمستانه ۱۸۴ نیروی عملیاتی و امدادی این جمعیت به صورت ۲۴ ساعته در آماده‌باش هستند.

محمود اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۴ پایگاه ثابت هلال احمر استان نیز آماده خدمات‌رسانی در حوادث احتمالی طرح زمستانی هستند.

وی با اشاره به آمادگی پنچ پایگاه مستقر در مناطق حادثه خیز استان اضافه کرد:یک تیم واکنش سریع ، یک تیم امداد هوایی و ۲ تیم آنست هم در خدمات رسانی طرح زمستانه مشارکت دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی سیلاب، گرفتاری خودروها در برف، آبگرفتگی منازل، حوادث کوهستانی، محاصره شدن روستاها در برف و سیلاب را از جمله حوادث زمستانی عنوان کرد و افزود: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه‌روزی در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه از اهداف اجرای این طرح است.

اکبری یادآور شد: همچنین ارتقای سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها با حضور محسوس نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی از دیگر اهدافی است که جمعیت هلال احمر در طرح امداد زمستانی دنبال می‌کند.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

اجرای طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان خراسان جنوبی در راه‌های استان از ۱۹ آذر آغاز شد و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.