ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دین زدایی و استحاله ارزش های اسلامی از مهمترین اهداف و برنامه های استعمارگران برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین« اله نور کریمی تبار» روز شنبه در آیین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان آبدانان، اظهار کرد: شهید مفتح در فضای قبل از انقلاب که استعمارگران دین را مانع تسلط کامل خود بر کشور ایران می دانستند، حلقه اتصال وحدت حوزه و دانشگاه شد.

وی افزود: دشمنان در زمان رژیم طاغوت سعی در دین زدایی و خشکاندن ریشه دین اسلام داشتند چرا که ماهیت دین اسلام اجازه سلطه بیگانگان بر مسلمانان را نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: سران پهلوی سیاست غربی جدایی دین از سیاست را برای زوال دین اسلام دنبال می کردند ولی موفق نشدند چرا که دین اسلام در دنیا پیشگام و دارای پیش برندگی و پویایی است.

وی تاکید کرد: رژیم پهلوی با حمایت غربی ها در کنار مسأله جدایی دین از سیاست، به دنبال ترویج دین زدایی از طریق کشف حجاب و اعتیاد و دیگر ناهنجاری های شرعی و عرفی بودند و دین و ارزش های اسلامی را مانع پیشرفت کشور معرفی می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز هم رسوبات این تفکر غلط هنوز در برخی غربگرایان وجود داد، گفت: دانشگاهیان ما باید بدانند که دین عین سیاست است‌ و علوم و دانش مبتنی بر آموزه های دین موثرتر است.

وی به دانش پژوهان حوزوی هم توصیه کرد: این قشر هم باید از مسائل روز آگاه باشند و شخصیت هایی همچون شهید مطهری و علامه طباطبایی با قدرت علمی و استدلال منطقی بهترین پاسخ را در مقابل تفکر جدایی دین از سیاست داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار از دانشجویان حوزه و دانشگاه خواست برای رسیدن به هدف های عالی نظام و انقلاب در کنار هم تلاش و از تجارب علمی و دینی یکدیگر استفاده کنند چرا که تبادل علمی بین حوزه و دانشگاه نقش پیش برندگی در جامعه خواهد داشت.


وی افزود: دانشمندان متعددی در کشور داریم که حرف های زیادی در عرصه علمی و دینی جهان برای گفتن دارند و شهید داریوش رضایی نژاد یکی از این دانشمندان نخبه متعهد بود که دشمنان او را ناجوانمردانه ترور کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: پیشرفت های علمی ایران در دنیا بی نظیر و چشمگیر است و دنیا در آینده ای نه چندان دور مجاب خواهد شد که زبان جمهوری اسلامی ایران را فرا بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در حوزه های علمیه و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشجو دارند، تصریح کرد: این دانشجویان علاوه بر فراگیری علم، با فرهنگ کشور ما نیز آشنا می شوند و این دانشجویان و طلاب خارجی باید بهترین سفیران برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه خروجی دانشگاه ها باید تکلیف محور و متناسب با نیازهای جامعه باشد، گفت: هوش مصنوعی امروز در دنیا حرف اول را می زند و دانشمندان بیشتر کشورهای جهان به سمت بکارگیری هوش مصنوعی حرکت می کنند.

وی اظهار کرد: دانشمندان کشورمان در عرصه های علوم مختلفی چون هسته ای، نانو و پزشکی نشان دادند که ایران اسلامی در این عرصه ها در دنیا یک قدرت علمی صاحب فناوری است به گونه ای که از کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا برای معالجه و درمان به کشور ما مراجعه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: ایران اسلامی در عرصه دفاعی هم موفقیت های چشمگیری داشته که این پیشرفت ها باعث ایجاد امنیت پایدار در کشور شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: دشمن به دنبال عفت زدایی و دین گریزی و همچنین متوقف کردن چرخه پیشرفت کشور در عرصه های مختلف است تا به مقاصد شوم خود علیه ایران اسلامی دست یابد.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور جمعی از دانشجویان و طلاب شهرستان آبدانان برگزار شد.