قزوین - ایرنا - مدیرکل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ۱۱ طرح نیمه تمام این جمعیت برای تکمیل و بهره برداری به ۷۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حسین خوئینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: شوراهای اجرایی به عنوان بازوان جمعیت هلال احمر بوده و اعضای این شوراها با همفکری و همراهی می‌توانند نقش را مهمی در تصمیم گیری‌ها داشته باشند.

وی به انجام پنج پروژه تعمیراتی جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: طرح های تعمیراتی نیز در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت صورت گرفته که شامل نصب، راه اندازی و پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای کاربردی در حوزه های مختلف اداری، نصب و به روز رسانی آنتی ویروس برروی سیستم های اداری و پایش مداوم زیرساخت های مانیتورینگ شبکه و رفع مشکلات آن است.

خوئینی به تبدیل وضعیت ۱۹ نیروی عملیاتی این جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: وظایف هلال‌احمر مبتنی بر باورهای دینی و انسانی به سرانجام می رسد و امروز در جمعیت هلال‌ احمر نیروهای مشتاق و جهادی حضور پررنگ دارند و این موضوع سبب شده تا ما عملکرد کم نظیری داشته باشیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان حضور بیش از هفت هزار نیروی عملیاتی این جمعیت در قالب بیش از ۲ هزار و ۷۹ عملیات و امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۵۷۹ حادثه دیده طی ۲۰ ماه گذشته در سطح استان را خاطرنشان کرد و ادامه داد: یک هزار و ۵۶۴ مورد حوادث جاده ای، ۱۱۲ مورد حوادث شهری، ۸۰ مورد حوادث برف و کولاک، ۷۰ مورد حوادث صنعتی و کارگاهی در صدر حوادث به وقوع پیوسته بوده است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان قزوین در موضوع امداد و نجات و پاسخگویی به حوادث طی سال های گذشته پیشرفت های مطلوبی داشته و همه کارهای انجام شده توسط تلاش فعالان این حوزه بوده که با دل و جان و به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به هموطنان خود در اقصی نقاط این استان هستند.