مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۴۲۱ پرونده تخلف صنفی در این شهرستان به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال طی سه ماهه پاییز امسال ثبت شده است.

حامد رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت ۱۳۸ مورد به گزارش های مردمی سامانه ۱۲۴ رسیدگی و در قبال آن نیز ۲۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد خوراکی و غذایی، خدمات، لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران‌فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده‌است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به افزایش تیم‌های نظارتی در آستانه شب یلدا در این شهرستان گفت: چهار گروه نظارتی بر فروش اقلام برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در این روزها نظارت کامل دارند.

رمضانی اضافه کرد: در این طرح اکیپ های آموزش دیده و مشترک با همکاری اداره جهاد کشاورزی و اتاق اصناف بر نحوه عرضه و قیمت کالاهای هدف با اولویت واحدهای عرضه کننده میوه، آجیل و خشکبار و شیرینی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه ویژه شب یلدا برپا نخواهد شد، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نکردن قیمت و صادر نکردن صورتحساب را به شماره ۴۲۴۴۹۹۷۴ و ۱۲۴ سامانه اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای حدود ۱۲ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.