همدان- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: در کمتر از سه ماه گذشته ۳۰ مشاور املاک متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند که تخلف‌هایی همچون فعالیت‌های بدون مجوز، اخذ کمیسیون‌های غیرقانونی و بیشتر از حد تعیین شده داشتند.

«وحید فارسی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مدت یاد شده ۷۷ مورد بازرسی از مشاوران املاک توسط گشت‌های مشترک اماکن، تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادی، راه و شهرسازی و اتحادیه مشاوران املاک انجام شد که از این تعداد، ۳۰ واحد مختلف شناسایی شدند.

وی افزود: مشاوران املاک به صورت منظم زیر ذره‌بین بازرسان است که در این راستا طی ۲ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ بنگاه مشاور املاک در این شهرستان بازرسی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب، ارائه ندادن کد رهگیری، همدستی با موجران برای بالا بردن نرخ بهای اجاره یا فروش ملک بسیار بیشتر از قیمت منطقه‌ای را از تخلفات موسوم برخی بنگاه‌های املاک عنوان و تاکید کرد: با این تخلفات به صورت مستمر و پیوسته برخورد قانونی می‌کنیم.

فارسی همچنین به بازرسی‌های انجام شده در راستای جلوگیری از برداشت غیرمجاز سنگ سیلیس در شهرستان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه عملیات برداشت غیرمجاز سنگ سیلیس از اراضی ملی روستای دهلق توسط گشت مشترک نمایندگان اداره منابع طبیعی و اداره صمت متوقف شد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از برداشت غیرمجاز سنگ سیلیس و شناسایی و برخورد با معدن‌کاران غیرمجاز نیز گشت مشترک یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر به همراه نماینده اداره صمت در حوزه معادن در روستاهای حسن‌کوسج و دهلق انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر پایش بازار و نظارت بر عرضه اقلام پرمصرف را از فعالیت‌های ویژه بازار شب یلدا برشمرد و گفت: پایش بازار و نظارت بر عرضه اقلام پرمصرف توسط بازرسان اداره صمت به صورت محسوس و نامحسوس در جریان است.

فارسی تاکید کرد: طرح نظارتی ویژه بازار شب یلدا با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کنترل و تنظیم بازار و همچنین جلوگیری از گران‌فروشی در حال اجرا است و با واحدهایی که کالاها و مایحتاج مردم را خارج از قیمت مصوب عرضه کنند، برخورد می‌شود.

وی همچنین از کشف شکلات تاریخ گذشته در گشت ویژه بازار شب یلدا خبر داد و افزود: در پی بازرسی بازرسان اداره صمت از فروشگاه‌های عرضه آجیل، شیرینی و شکلات طی چند روز اخیر مقادیر زیادی شکلات تاریخ مصرف گذشته که در معرض فروش قرار داشتند، کشف و جمع‌آوری شد.

فارسی از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید، انقضا و سایر مجوزهای بهداشتی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و بهداشتی مراتب را به واحد بازرسی اداره صمت این شهرستان اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.