تهران- ایرنا- عضو تیم ملی کبدی گفت: امسال تیم ملی کبدی با نفرات جوان به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید. امیدوارم این روند ادامه یابد و قدیمی‌ها را کنار بگذارند تا جا برای جوانان باز شود!

سعید اکرمیه در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط تیم ملی کبدی ایران، اظهار داشت: هفت ماه در اردو بودم، اما در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو مصدوم شدم و رباط صلیبی پایم کشیده شد. متاسفانه نتوانستم با تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی و بازی‌های آسیایی اعزام شوم. در حال حاضر برای رهایی کامل از مصدومیت، فیزیوتراپی می‌کنم.

وی یادآور شد: تیم ایران با ترکیبی جوان راهی بازی‌های آسیایی شد. نسبت به بازی‌های جاکارتا خیلی از بازیکنان که سن آنان بالای ۳۰ بود، از فهرست تیم ملی خط خوردند. شرایط بدنی بسیار خوبی داشتم اما متاسفانه مصدومیت بدموقعی نصیبم شد. اگر در این دوره نایب قهرمان شدیم، چون نفرات تیم جوان بودند و تجربه کافی نداشتند. به نظرم با وجود جوان بودن تیم، عملکرد خوبی را شاهد بودیم.

ملی‌پوش کبدی عنوان کرد: اکنون شرایط تیم ملی کبدی خیلی بهتر شده زیرا نسبت به سال‌های گذشته به جوانان بیشتر بها می‌دهند. تا چند سال پیش همواره قدیمی‌های تیم ملی اعزام می‌شند و تیم ملی در اردوی اول و دوم بسته می‌شد، اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: تاکنون به لیگ ستارگان هند نرفته‌ام و نام من از سوی فدراسیون برای هندی‌ها داده نشده است و تنها در مسابقات قهرمانی آسیا و جوانان جهان کیش حضور داشتم. تیم ملی کبدی ایران در این چند سال خودش را نشان داده و امسال نیز هرچند بازیکنان ما خیلی کم تجربه بودند، اما از نظر سطح فنی، اختلافی با سایر تیم‌ها نداشتند.

اکرمیه گفت: ضعیف کبدی این است که تنها یک یا دو نفر مربی خوب دارد و تعداد مربیان باتجربه و کاربلد، کم است. هرچند اکنون به تیم جوانان بها داده می‌شود، اما در پایه ضعف داریم. امسال تیم جوانان ایران نایب قهرمان جهان شد و امیدوارم این روند ادامه یابد و قدیمی‌ها را کنار بگذارند و به جوانان بها بدهند.