اهواز - ایرنا - سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: مقوله پژوهش در وزارت ورزش و جوانان هیچ موقع فراموش نشده و همچنان به عنوان یک راهبرد شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا امیرحسین واعظی روز سه شنبه در یازدهمین نشست هم اندیشی و دانش‌افزایی سالانه دبیران شورای پژوهش ادارات کل ورزش و جوانان بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان نگاه تخصصی به حوزه پژوهش داشته و گزارش‌های پژوهشی را به خوبی رصد می‌کند بنابراین باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات در حوزه پژوهش، اما فعالیت‌های پژوهشی ارزنده‌ای در وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.

واعظی با اشاره به اینکه ادارات کل، هسته اصلی فعالیت‌های پژوهشی در وزارت ورزش و جوانان هستند گفت: باید در جهت جلوه کردن حوزه پژوهش در ورزش کشور گام برداریم تا در دیگر حوزه‌ها اثربخش باشد.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر نگاه ویژه به مباحث پژوهشی و علمی بیان کرد: نظام‌نامه جدید پژوهش و مطالعات راهبردی توسط وزیر ورزش و جوانان تایید شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این هم‌اندیشی سالانه، سیاست‌ها و رویکردهای جدید وزارتخانه ذیل نظام‌نامه پژوهشی و نیز شناسایی راهکارهای اجرایی مرتبط در سطوح ملی و استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

واعظی گفت: معرفی و تقدیر از دبیران پژوهشی برتر و برگزیده ادارات کل و دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده و اثربخش که توسط اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان ارائه خواهد شد، بخشی از برنامه‌های این برنامه هم اندیشی است.

بر اساس این گزارش برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی علمی تخصصی برای سازمان‌های مردم نهاد جوانان و رؤسای هیات‌های ورزشی استان خوزستان از برنامه‌های جانبی این رویداد در روز پایانی خواهد بود.