تهران- ایرنا- سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امیدآفرین است، گفت: تشکیل بانک اطلاعات از موضوع‌های امیدآفرین پشتوانه نقش‌آفرینی رسانه‌های بسیج در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در دوره توانمندسازی مدیران خبرگزاری‌های استانی و مدیران گروه‌های تلویزیونی سپاه در استان ها گفت: افکار عمومی یک جریان سیال و متاثر از اخباری است که توسط رسانه‌ها در سطح جامعه اطلاع‌رسانی می شود.

وی افزود: امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امیدآفرین است که بسیج با اقدامات متنوع خود می‌تواند محور و خط‌شکن این میدان باشد.

سردار شریف با اشاره به اینکه همپوشانی و هم افزایی میان رسانه‌های دلسوز برای امیدآفرینی یک نیاز مهم و اساسی است، تصریح کرد: خبرگزاری بسیج می‌تواند حول این محور عهده‌دار نقش یک هماهنگ کننده فعال پویا و هوشمند شود.

سخنگوی سپاه در ادامه با تشریح حوزه‌های عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن خاطرنشان کرد: یکی از هجمه‌های جدی دشمن علیه انقلاب اسلامی در حوزه عملیات روانی و رسانه‌ای در حال انجام است که در این راستا سازمان بسیج مستضعفین می‌تواند مدافع و مبلغ خوب و تاثیرگذاری برای گسترش فرهنگ بسیجی و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

سردار شریف با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در تولید محتوای رسانه‌ای بیان داشت: امروز بسیج و به طور اختصاصی خبرگزاری بسیج می تواند با تولید محتوای تاثیرگذار در حوزه جهاد تبیین و روایت حقایق و واقعیات در عرصه پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی رسالت و وظیفه خطیر خودش را با موفقیت به منصه ظهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امیدآفرین است، همپوشانی و هم افزایی میان رسانه‌های دلسوز انقلاب اسلامی در این زمینه را ضروری و اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: تشکیل بانک اطلاعات، سوژه‌های امیدآفرین، پشتوانه نقش آفرینی رسانه‌های بسیج و جبهه انقلاب در این عرصه است.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف برای ارتقای قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب و اقناع افکار عمومی و ایجاد همدلی و یکپارچگی ملی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که می‌تواند برای توانمندسازی در این عرصه کمک کند، برگزاری اینگونه دوره ها و هم اندیشی پیرامون موضوعات و مسائل تخصصی در حوزه رسانه و افکار عمومی است که می‌تواند با انتقال تجارب و دستاوردهایی که در حوزه افکار عمومی، دانش رسانه‌ای، شناخت جغرافیای مخاطب و شناخت مخاطب حاصل شده است را در تبادل و اشتراک قرار دهد.