اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: آموزش و پرورش به سبب حضور جامعه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا، یکی از اثرگذارترین نهادها در برگزاری انتخابات است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در نشست کمیته مشارکت همگانی کارگروه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به حضور جامعه عظیم‌ ‌و مرتبط با دستگاه تعلیم و تربیت، این مجموعه بر قسمت قابل‌توجهی از جامعه از نظر میزان مشارکت در انتخابات می‌تواند تأثیر ویژه‌ای داشته باشد.
وی اظهار داشت: دانش‌آموزان بصورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند فرهنگ مشارکت در تصمیم‌سازی‌های کشور را تثبیت کند و این تلاش باید در زمان باقی‌ مانده تا برگزاری انتخابات انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اهمیت و لزوم حضور عموم مردم در تصمیمات ملی افزود: بر این اساس حدود ۶ هزار واحد آموزشی استان از نظر فضاسازی مشارکت جویانه، ظرفیت بسیار قابل‌توجهی برای فرهنگ سازی و جلب حضور مردم در صحنه انتخابات دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مهمترین ارکان مردم‌سالاری در جامعه، انتخابات است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی از آنجایی‌ که مردم‌سالاری دینی هدف اصلی تکوین امت اسلامی است این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ابراهیمی ادامه داد: بسیاری از کشورها انتخابات دارند در حالی که هیچ اخباری و پوشش رسانه‌ای از این فرایند صورت نمی‌گیرد و حساسیت بین‌المللی نیز ندارد اما انتخابات در کشور ما از انتخابات شوراها تا مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای در محافل بین‌المللی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود یک میلیون دانش آموز در حدود ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان‌ تحصیل می‌کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.