مشهد- ایرنا- معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: ۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی جدید و محل تجمع آب در مشهد طی سال جاری شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با هدف پیشگیری از آبگرفتگی بیش از ۳۲۲ کیلومتر کانال های هدایت آب سطحی در مشهد لایروبی شده است. اکنون هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال هدایت آبهای سطحی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی بیان کرد: برای عملیات زمستانه امسال ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع آوری آب سطحی، ۲۰۶ دستگاه برف روب، ۷۰۰ عدد باکس شن و نمک و ۲۰ باب سوله نگهداری تجهیزات و انبار نمک در سال جاری پیش بینی و تجهیز شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین ۲۷۱ دستگاه انواع پمپ شامل الکترو پمپ کف کش و لجن کش و موتور پمپ های سیار و خود مکش نیز فعال شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری در عملیات زمستانه، افزود: ۱۴۳ حلقه چاه جذبی در نقاط فاقد شبکه جمع آوری آبهای سطحی و نقاط مستعد آبگرفتگی حفر و لایروبی شده و سامانه‌های ارتباطی و نظارت تصویری به روزرسانی و ارتقا یافته است.

یعقوبی ادامه داد: تامین مواد یخ زدا، بازدید از تاسیسات سطوح غیر همسطح، آموزش عوامل کارگری، برگزاری مانورهای لحظه صفر در مناطق، اعلام نقاط بحرانی به حوزه معاونت عمرانی جهت رفع نواقص و بروزرسانی دستورالعمل ها و فرآیندها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال برای عملیات زمستانی و لایروبی کانال های هدایت آب سطحی، حفر و لایروبی چاه های جذبی، تامین تجهیزات حوادث غیر مترقبه، خرید شن و نمک و توزیع باکس شن و نمک هزینه شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: همچنین به منظور سنجش آمادگی عوامل خدمات شهری در فصل زمستان، مانور عملیات زمستانه سوم دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

همه ساله در پی بارندگی های شدید و رگباری نقاطی از مشهد دچار آبگرفتگی می شوند که با اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری موارد آبگرفتگی ها در سطح شهر رو به کاهش است.