بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: انتظار ما از سازمان برنامه و بودجه کشور این است که رشد اعتبار استان در سال آینده بیش از متوسط سایر مناطق باشد تا توسعه این خطه از کشور سرعت گیرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مرتضی بهزادفر روز سه شنبه در نشست استاندار خراسان شمالی با معاون هماهنگی، برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: انتظار ما این است که با توجه به محرومیت این استان، اعتبارات ملی این خطه از کشور در لایحه بودجه تقویت شود.

وی افزود: مطالعات اولیه امور آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور نشان می دهد تقسیمات سیاسی جدید به طور میانگین بین سه هزار میلیارد تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و انتظار می رود در سال ۱۴۰۳ علاوه بر رشد مناسب اعتبارات استان، دست کم ۶ هزار میلیارد ریال به سر جمع اعتبارات استان اضافه شود.

براساس این گزارش میزان رشد اعتبار استان خراسان شمالی در لایحه بودجه سال آتی ۲۳ درصد است که این رقم در میانگین کشور ۲۶ درصد است.

معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش می شود برخورداری استان خراسان شمالی از اعتبار ملی تقویت شود.

حمید امانی همدانی اظهار کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه کشور باز تعدیل توزیع منابع اعتبارات ملی و رعایت عدالت منطقه ای و استانی در برخورداری از منابع بودجه عمومی دولت است و با توجه به تقسیمات سیاسی جدید در خراسان شمالی و سایر استان ها در تلاش هستیم منابع مشخصی را برای تقسیمات سیاسی جدید در استان ها پیش بینی کنیم.

وی گفت: به دنبال تقویت انگیزه استان ها در کسب درآمدشان هستیم و با توجه به اذن گرفته شده از مقام معظم رهبری در خصوص تامین اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای تا پایان سال، شرایط مناسب تری در حوزه تقویت اعتبارات عمرانی خواهیم داشت.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: انتظار می رود سقف اعتبار مصوب پروژه های با نام استان تقویت شود.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: درخواست ما این است که خراسان شمالی در پروژه های ملی دارای اعتبار متمرکز، سهم مناسب تری دریافت کند.

وی گفت: انتظار ما این است پروژه های ملی جدید و ضروری برای استان تعریف شود و در این باره مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای آنها صادر شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نیازمندی های شهرستان های تازه تاسیس استان، خواستار کمک برای راه اندازی و تجهیز ادارات این شهرستان ها شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.