تهران-ایرنا- یک مقام یمنی در سخنانی درباره تقلای آمریکا برای تشکیل ائتلافی دریایی به بهانه حفاظت از دریانوردی در دریای سرخ تاکید کرد که این موضع واشنگتن تاثیری بر عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سخنگوی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: ناوچه‌های فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی هواپیماهای شناسایی ما را هدف قرار داده و سرنگون می‌کنند اما اقدامات آنها عملیات ما در دریای سرخ را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

وی در واکنش به تصمیم شرکت‌های بین المللی مهم کشتیرانی برای توقف انتقال کالا به بنادر سرزمین‌های اشغالی گفت: از شرکت‌هایی که تعلیق کشتیرانی به بنادر اسرائیل را اعلام کردند قدردانی می‌کنیم. ما تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که به مقصد اسرائیل در حرکت هستند.

سخنگوی انصارالله ادامه داد: برای توقف تجاوزات و رفع محاصره غزه باید فشارها بر اسرائیل افزایش یابد. این رژیم وحشتناک‌ترین قتل عام را انجام می‌دهد و ما نمی‌توانیم عملیات خود را متوقف کنیم.

وی همچنین افزود: کانال ارتباط از طریق عمان وجود دارد و ما بر موضع خود در مورد لزوم کمک رسانی به غزه تاکید کردیم.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که به دنبال تشکیل ائتلافی برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ است و پیام‌هایی را در این زمینه برای یمن ارسال کرده است.

یمن از زمان آغاز جنگ غزه از موشک و پهپادهایی علیه مواضع رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.