تهران-ایرنا- نظرسنجی شبکه سی‌ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که مردم آمریکا نسبت به اقتصاد کشورشان ناامید هستند و احساس امیدواری آنها برای بهبود اقتصاد نسبت به سال‌های قبل از شیوع کرونا کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، این شبکه آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد: نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که اقتصاد آمریکا در وضعیت رکود به سر می‌برد و سیاست‌های اخیر جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در تعطیلات نتوانسته است شرایط را بهبود بخشد.

نظرسنجی‌ها که توسط شبکه سی ان بی سی انجام شده است نشان می‌دهد که هزینه‌های معیشتی در ایام تعطیلات کریسمس به ازای هر نفر به یکهزار و ۳۰۰ دلار رسیده است که این رقم ۳۱ درصد بیشتر از سال گذشته است.

بسیاری از مردم آمریکا در نظرسنجی اعلام کردند که در تعطیلات صرفه‌جویی خواهند کرد چراکه قادر به تامین کامل هزینه‌ها نیستند.

نظرسنجی این شبکه امیدواری کمی در بین مردم آمریکا برای آینده اقتصادی این کشور ثبت کرده است. بر این اساس ۸۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، اقتصاد آمریکا را ضعیف اعلام کردند که نسبت به داده‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۹ نیز کمتر است.

در میان افزون بر یکهزار آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، تنها ۲۴ درصد از مردم گفتند که انتظار دارند اقتصاد بهبود یابد؛ این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۰ درصد بود.

بسیاری از افراد حاضر در این نظرسنجی اعلام کردند که تورم و وضعیت معیشتی نگرانی اول آنها محسوب می‌شود و زیاد به عددهای اعلام شده توسط دولت اعتماد ندارند.

تارنمای خبری «هیل» نیز در گزارشی نوشت: نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که از میان هر ۱۰ آمریکایی نزدیک به ۹ نفر از آن‌ها نگران رکود اقتصادی هستند؛ درحالی که دو سوم رای دهندگان باور دارند که اقتصاد این کشور وارد رکود شده است.

در این میان، دولت بایدن از پایین بودن نرخ بیکاری و سطح بالای هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان آمریکایی، به عنوان نشانه‌هایی برای رد احتمال ورود اقتصاد این کشور به رکود استفاده می‌کند.