نوشهر - ایرنا -مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال برای رونق گردشگری در این استان امضا شد.

سعید کیاکجوری سه شنبه شب در گزارشی به رسانه های استان افزود: این قراداد با موضوع راه اندازی سایت گردشگری در بندر فریدونکنار بوده که در همایش توسعه دریا محور و پاسداشت روز حمل و نقل با حضور وزیر و راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تهران امضا شد.

وی اظهار کرد : همسو با سیاست های کلان این سازمان تلاش در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بنادر کشور بوده چرا که این قشر نقش آفرینان اصلی در عرصه فعالیت های اقتصادی هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: سایتی که قرار است با صرف این میزان سرمایه گذاری در بندر فریدونکنار راه اندازی شود شامل امکاناتی از جمله احداث مارینا و اسکله شناور تفریحی ، مراکز آموزشی و اقامتی و تجاری، رستوران ساحلی ، پارک‌های آبی و علمی، کلوپ دریایی و آمفی تئاتر و سالن اجتماعات است .

کیاکجوری ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری این طرح بستر اشتغال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فضای پیش بینی برای اجرای این طرح به گستره حدود ۷.۵ هکتار فراهم شود.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می‌رود.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.