همدان- ایرنا- دبیر هیات کشتی همدان گفت: از این پس اعزام فرنگی کاران این استان به مسابقات کشوری مشروط و منوط به تایید کمیته فنی است.

علیرضا کرمی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم از آن جهت اتخاذ شد که کشتی فرنگی استان به دلیل مسایل گذشته، در وضعیت خوبی بسر نمی‌برد و نمی‌خواهیم در میادین کشوری زنگ تفریح باشیم.

وی بیان کرد: همچنین اعزام هر تیم به مسابقات کشوری متحمل هزینه است و به همین دلیل اعضای هیات کشتی استان به این نتیجه رسیدند که نفرات آماده را در لیست اعزامی قرار بدهند.

کرمی خاطرنشان کرد: هم اکنون در آستانه برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور و چرخه انتخابی تیم ملی، تصمیم بر این شد که از همه فرنگی کاران فعال در سطح استان همدان ارزیابی فنی صورت بگیرد.

دبیر هیات کشتی همدان افزود: فردا پنجشنبه در خانه کشتی و با حضور اعضای کمیته فنی، فرنگی کاران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نفرات برگزیده به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: محمد فتحی، مهران محسنی و کیومرث ترکمان اعضای کمیته فنی اردوی انتخابی فرنگی بزرگسالان استان هستند ضمن اینکه محمد ایرانی سرپرستی برگزاری این اردوی انتخابی را برعهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب یکی از مربیان سازنده و مطرح کشتی استان به عنوان مربی تیم ملی جوانان کشور گفت: میثم مصطفی جوکار از همدان به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده است.

کرمی یادآور شد: نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان یکم تا یازدهم دی ماه امسال در شهر خرم آباد برگزار می‌شود و سینا زندی در ۶۱ کیلوگرم و ابوالفضل کمروند در ۷۴ کیلوگرم از استان همدان به این اردو دعوت شده‌اند.

استان همدان دارای پنج هزار مربی و کشتی گیر آزاد و فرنگی کار است.