تهران - ایرنا -نهادهای رسیدگی به امور اسیران فلسطینی گزارش دادند که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون چهار هزار و ۶۳۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، سازمان امور اسیران و آزادگان و همچنین باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کردند: از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر ( ۱۵ مهرماه ) تاکنون چهار هزار و ۶۳۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

این دو نهاد افزودند که از عصر دیروز تا بامداد امروز حداقل ۲۵ شهروند فلسطینی در کرانه باختری توسط نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی بازداشت شدند.

سازمان امور اسیران و آزادگان و همچنین باشگاه اسیران فلسطینی تاکید کردند: در بین فلسطینیان بازداشت شده در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم اسرائیل، زنان و کودکان حضور دارند.

نظامیان صهیونیست بامداد امروز به مناطقی در کرانه باختری حمله کردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

باشگاه اسیران فلسطین روز ۲۴ آذرماه شمار شهروندان فلسطینی بازداشت شده در کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی را چهار هزار و ۴۲۰ نفر اعلام کرده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان بازداشت این شهروندان فلسطینی، اقدام به شکنجه و بدرفتاری و تهدید آنها و خانواده هایشان و تخریب منازل و وسایل زندگی آنها و شلیک مستقیم گلوله کردند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرد، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که تاکنون در جریان آن هزاران شهروند فلسطینی شهید و زخمی شده اند. درپاسخ، رزمندگان مقاومت فلسطین نیز در نبردهای سنگین خود با ارتش رژیم صهیونیستی تلفات و خسارت های زیادی به آنها وارد کرده و شهرهای صهیونیست نشین را با راکت هدف قرار داده اند.